ייעול סביבת העבודה כרוך גם בחקירה שיטתית רמות שונות בארגון כדי למדוד ולאמוד את אופן תפקודו, ומתוך ממצאים אלו להפיק גם את המסקנות כיצד לייעל את אותה מערכת ארגונית
ניהולו של ארגון נעשה תוך הפקת לקחים מהשטח, מתוך המערכת הפנים – ארגונית. אם מטרות ניהולו של ארגון הן להפיק את המיטב, הרי שיש צורך לעקוב אחר התנהלותו של הארגון באופן שיטתי בחתכים כלכליים, אסטרטגיים, התנהגותיים, שיווקיים, בסיסי מערכות מידע ועוד. כשיש גורם הלומד את אותם חתכים ושולט בממצאים בכל רגע נתון, ניתן להפיק מכך תועלת מירבית לייעול הארגון. על כן חוקר ההתנהגות הארגונית חייב להתמצא בגישות ובמודלים לניהול ארגון, וביניהם לכלול ידע בכלכלה, בפסיכולוגיה ארגונית, בסוציולוגיה, בשיווק, בפוליטיקה ארגונית ועוד.
מהן מטרות תואר שני בהתנהגות ארגונית?
התואר השני בהתנהגות ארגונית מאפשר לחקור התנהגויות של יחידים ושל קבוצות בתוך הארגון, את התנהגות כל אחד מהם לחוד וביחד מול גורמים חיצוניים לארגון ולהפיק מכך ממצאים ומשתנים רלבנטיים על מנת לבסס מודל לשיפור ולייעול התהליכים במערכת הארגונית. חוקר ההתנהגות הארגונית עשוי לחזות קונפליקטים עתידיים בארגון ומאפשר התכוננות יעילה להתגברות על מכשולים.
|
|
לומדים להתגבר על מכשולים ולייעל את המערכת - תואר שני בהתנהגות ארגונית |
|
|
מהם נושאי הלימוד בתואר שני בהתנהגות ארגונית?
נושאי הלימוד בתואר השני בהתנהגות ארגונית כוללים לימודים בסיסיים ולימודי העשרה בכל מוסד לימודים באופן משתנה. בין השאר, הנושאים יוכלו להיות תיאוריות בהניעת עובדים, מודלים שונים לארגון- פוליטיים, פסיכולוגיים, ניהוליים, כלכליים וכן הלאה, התנהגות ארגונית חיובית, ניהול משאבי אנוש, מימון, שיווק, מיומנויות ניהוליות, פסיכופתולוגיה של ארגון, יחסי עבודה במרקם בין לאומי, פיתוח עובדים, מדידות, מערכות מידע ותקשורת ועוד. הלימודים כוללים בדרך כלל שימוש בדוגמות "חיות" של ארגונים מן ההווה.
מהן אפשרויות התעסוקה לאחר התואר השני בהתנהגות ארגונית?
בכל ארגון וחברה ישנו צורך באיש המנתח את ההתנהלות הקיימת ויציע אפשרויות לשיפורה. ארגונים גדולים כקטנים משלבים אנשי פיתוח ומנהל ארגוני באופן קבוע ושוטף בתוך הארגון או כסיוע נקודתי ממקור חיצוני. בוגרי תואר שני בתחום זה יוכלו לעסוק בפיתוח פרויקטים ארגוניים, כיועצים, כאנשי מנהל בדרגים הבכירים של מקבלי החלטות, כחלק ממחלקת משאבי אנוש בארגון ועוד.