מה זה תקציבאי?
בעולם הפרסום יש הרבה מאוד תפקידים ומקצועות מעניינים. איד התפקידים הבסיסיים בעולם הפרסום או תפקידו של התקציבאי, תפקיד שבדרך כלל קל יותר להיכנס דרכו לעולם הפרסום הנחשק והזוהר בעיני רבים. תפקידו של התקציבאי >
מגזין
כללי
מה זה תקציבאי?
אחד התפקידים עליהם בנוי כל משרד פרסום הוא תפקידו של התקציבאי. מדובר במקצוע שמהווה דלת כניסה מקובלת לעולם הפרסום.
- מערכת ToStudy
- |
-
08/12/2011
- |
-
12:46
- |
-
10778
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
בעולם הפרסום יש הרבה מאוד תפקידים ומקצועות מעניינים. איד התפקידים הבסיסיים בעולם הפרסום או תפקידו של התקציבאי, תפקיד שבדרך כלל קל יותר להיכנס דרכו לעולם הפרסום הנחשק והזוהר בעיני רבים. תפקידו של התקציבאי נגזר מהתואר שלו: אחראי על התקציב. במסגרת תפקידו אחראי התקציבאי לייצג את הלקוח בתוך משרד הפרסום ומן הצד השני לייצג את משרד הפרסום אצל הלקוח. בהגדרת תפקידו מתאם התקציבאי בין מחלקות המשרד כגון מחלקת קריאייטיב, מחלקת הפקה או כל מחלקה אחרת, ואחראי על כך שהעבודה תתבצע בהתאם למטרות שהוגדרו ובמסגרת לוח הזמנים.
מה צריך בשביל להפוך לתקציבאי?
על מנת להשתלב בתחום התקשורת או תחום השיווק והפרסום תמיד עדיף להגיע עם שפע של ניסיון, ועם ההשכלה המתאימה שתעניק לו גיבוי וחותמת מקצועית. תפקידו של התקציבאי דורש יכולת תכנון מורכבת ולכן על מנת להשתלב בתחום עדיף להגיע עם תואר אקדמי מוכר מאחת האוניברסיטאות או המכללות הנחשבות בישראל, עם עדיפות לתואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון בתקשורת או תואר ראשון בפסיכולוגיה. לאלו החסרים את הרקע האקדמי קיימת אפשרות ללמוד בקורסי הכשרה שונים הקשורים לעולם הפרסום כמו קורס שיווק.
|
|
תקצבאי הוא כרטיס הכניסה שלך לעולם הפרסום |
|
|
תקופת התמחות כתקציבאי
הרבה מאוד תקציבאים שעובדים כבר הרבה זמן בתחום, הגיעו למקצוע דרך תקופת ההתמחות שלהם. לכן, אם הוצעה לכם עבודה או תקופת התמחות במשרד פרסום כתקציבאי זוטר כדאי להתייחס להצעה ברצינות. בתקופת ההתמחות השכר אולי נמוך מאוד, אולם מדובר בתקופה חשובה המעניקה לכם הזדמנות להתחכך בתעשיית הפרסום, ליצור קשרים חשובים וכמובן גם ניסיון שיעזרו לכם מאוד בהמשך הדרך, כשתחפשו עבודה בתחום. רבים מהמתמחים נקלטים בעבודה במשרדים בהם הם העבירו את ההתמחות.
כיצד מתקדמים בתחום?
תפקיד התקציבאי הוא בדרך כלל דלת הכניסה של הרבה מאוד פונקציות ותפקידים אחרים בעולם הפרסום, ובדרך כלל מקובל לקדם את התקציבאים המוכשרים לתפקידי מפתח משמעותיים ויוקרתיים יותר בתחום הפרסום. המסלול הסטנדרטי הוא מעבר בתקציבאי לתפקיד של מנהל תיקי לקוחות וכמות האחריות גדולה יותר בהתאם. בנוסף לכך בזכות הניסיון שצברו במקצוע, תקציבאים רבים בוחרים לעבור בחברות השונות במשק בתור מנהלי פרסום, אנשי שיווק מנהלי מותג ועוד.
תכנון חופשה בחו"ל לפני תחילת הלימודים יכול להיות חוויה מרגשת, ומציאת טיסות זולות היא חלק מכריע בהפיכת הטיול שלך למשתלמת יוהמשך...
לאן הטיול הבא שלכם? איך בוחרים את היעד המתאים ביותר לטיול מהנה ובלתי נשכח? איפה אפשר לקבל את כל המידע הנדרש לכם אודות תנאי מזג המשך...
במסגרת שיתוף הפעולה בין מכון טראמפ שבבית איזי שפירא ובין המרכז לספורט טיפולי "הבית של מרסלו", זוכים תלמידי פעילות גופהמשך...
להיות שחקן זה אתגר גדול, גם לגוף וגם לנפש. מקצוע משחק מול מצלמה הוא אחד התחומים הכי דינמיים ומשתנים בתעשיית הבידור, המעניק לעוסהמשך...