בזמן מיתון העוסקים בנדל"ן מנסים לדבוק באותו קצב של הפריחה הכלכלית, אפילו שרמת הציפיות מעט יורדת – אצל כולם. גם הזמן מיתון רצוי להדק חגורות ולהתכונן להמראה שתגיע בקרוב.
זמני מיתון בנדל"ן מסמנים בדרך כלל תקופה קשה בהכנסות, בהגעה למטרות. גם בזמנים כאלו, חשוב "לשמור על הגזרה" ולפעול גם אם ישנם מתווכי נדל"ן ואנשים מהתחום שפועלים ללא רישיון מתאים, אשר חותרים תחת משרדים ואנשי נדל"ן מוסמכים. ישנם כמה טיפים שימושיים להצלחה בנדל"ן שאינו רק נדל"ן למגורים ובזמן מיתון. ראשית, אפשר להיאחז בנכסים אשר ממילא מבוקשים בשימוש, כמו למשל מגרשי חניה – בעיקר בערים הראשיות. במשך היום יכולה להיות תחלופה גדולה של מכוניות, לעתים המתנה של כמה מכוניות למקום חניה יחיד. מדובר כאן על מקור הכנסה פאסיבי שיכול להיות גם מושכר למנויים.
להגביר את המאמצים – דווקא בזמן מיתון
הכול מתחיל בשיווק ומסתכם בתוצאות המכירות. רצוי לסמן את אוכלוסיית המטרה ולטפח אסטרטגיה שיווקית באמצעות המדיות השונות, יחסי ציבור ויצירת "באז" מקומי. חשוב לטפח את הלקוחות הקיימים ולשמר אותם, ליצור מסת לקוחות באזורים מסוימים, כדי שיהיה אפשר לטפח את משימות הפרסום והשיווק באזורים מרוכזים. מי שמעוניין, יכול לטפח גם מיומנויות בפישור ובגישור – תוך השתתפות בקורס גישור.
|
|
חשוב להכניס אל סל המוצרים כמה שיותר מוצרים ולטפח את כולם: תמ"א 38, רכישות קבוצתיות ועוד... |
|
|
יותר מוצרים – יותר סיכוי להצלחה
חשוב להכניס אל סל המוצרים כמה שיותר מוצרים ולטפח את כולם: תמ"א 38, רכישות קבוצתיות, פינוי בינוי, השכרות נדל"ן, תחזוקת נכסים וניהולם – ישנם קורסים שניתן לקחת בנושאים אלו אשר מכילים תוכן חדשני ורלבנטי להיום. הכלים והמוצרים הללו הם הלחם והחמאה עליהם חי איש הנדל"ן, עליו לדעת איך לפנות ללקוחות הפוטנציאליים ולהציע את המוצר הנכון, בזמן הנכון ובאופן הנכון. אם ישנו חוסר היענות לצעדים השיווקיים, אפשר להחליש את המכירות למוצר או לשירות הזה לתקופה הקרובה, ולהתמקד ב"מה שחם" – בניה חדשה באזור, כלי אינטרנט חדשים.
טיפול במזומנים של עסק הנדל"ן
על מנת לחסוך וגם להרוויח כמה שיותר, יש לשמור על ההוצאות של העסק ולצמצם הוצאות מיותרות - מעל להוצאות הבסיסיות הכוללות שכ"ד וארנונה. חשוב לדעת שאפילו שיווק דרך האינטרנט יכול להיעשות במחיר אפסי יחסית ולהניב תוצאות משתלמות ביותר. רצוי לקצץ בהוצאות רכבים, תקשורת, חשמל – וכל זאת תוך שילוב העובדים שבעסק בהוצאות של החברה כדי שיעשה מאמץ משותף ומודע לצמצום הוצאות.