מ.ט.י הינו מרכז לטיפוח יזמות שנמצא בגליל המערבי – מוסד ללא כוונת רווח שמטרתו העיקרית היא לסייע להגדיל את סיכויי ההצלחה של עסקים בתחילת דרכם. לאחרונה נפתח במרכז מ.ט.י קורס "זינוק בשיווק", שמקנה ידע ומי
המדינה תומכת ומעודדת הקמתם וצמיחתם של עסקים קטנים ובינוניים, אולם ניהול פיננסי לא נכון של העסק, תשקיף לא מדויק ושיווק קלוקל יכולים להיות הגורם העיקרי לסגירת העסק, מוקדם מדי מעבר לרצוי. עסקים קטנים, שבניגוד לעסקים גדולים אינם מונים איש מקצוע לכל עניין כמו מנהל כספים או מחסנאי עלולים לטבוע בשיקולי יעילות וכדאיות, כאשר אין את הכלים להתמודד עם הסוגיות שעולות מעל לפני השטח. במ.ט.י בגליל המערבי מעניקים לעסקים כאלו ייעוץ בניהול מידי מומחים בעלי ניסיון עשיר, מסייעים במציאת מימון נוח - הלוואה כדי להקים עסק או כדי לפתח אותו, מקנים כלי ניהול ויזמות בקורסים ובכך מעודדים צמיחה כלכלית.
על קורס "זינוק בשיווק" שנלמד במ.ט.י גליל מערבי
אחד מהקורסים שנלמדים במ.ט.י גליל מערבי מציע כלים כדי ליישר קו עם המתחרים וגם כדי לפרוץ צעד אחד לפניהם על מנת למשוך קהל לקוחות חדשים ולשמר את הלקוחות הקיימים על פי אסטרטגיה נועזת. הקורס בן 40 שעות יכלול כעשרה מפגשים ויעלה לנרשמים כ- 800 שקלים (מחיר מבצע). הוא יפתח ביום ראשון ה- 10 לחודש פברואר 2013 ויערך בהנחייתה של רינת בין, מומחית לשיווק ולמכירות ויועצת עסקית בכירה. רינת היא גם בעלת תואר שני במנהל עסקים בדגש על שיווק, ובעלת המשרד "מעבר לאופק" שמלווה עסקים אל ההצלחה העסקית והשיווקית.
הנושאים קונבנציונאליים, התוכן – לא
בין התכנים שילמדו בקורס "זינוק בשיווק", נמנים פילוח של קהל המטרה, בידול, יצירת אסטרטגיה שיווקית, מיצוב, קונספט השיווק, מודל SWOT, איך לתמחר באופן שיווקי, עלות, איך להעלות את התוכנית הזו על פסי המסילה ולהניע אותה, ערוצי פרסום אפקטיביים ונכונים לסוגי עסקים שונים במינימום עלות, ודרכים לגיוס קהל לקוחות חדשים, כמו גם שימור קהל הלקוחות הקיימים. מנכ"ל המכללה, מר הנרי ביטון, מוסיף כי האסטרטגיות שנלמדות מאפשרות לבעלי העסקים לחשוב תמיד צעד אחד קדימה, ולהקדים את המתחרים.
|
| מחמקרים מראים כי שיווק היא אחת הזרועות החזקות בארגון | |
|
התנסויות חוויתיות לצד תוכן עיוני
הסילבוס של הקורס יכיל תכנים רבים בכל הרצאה, ותיערכנה גם התנסויות חוויתיות באימון לקראת השגת המטרה ויעדיה או סיעור מוחות בין כל חברי הקבוצה שבו עולה כל עסק שאותו המשתתף מייצג. לומדים איך לבנות מאגר לקוחות כמו למשל CRM באמצעות תוכנות ללא עלות באמצעות האינטרנט, לומדים אודות חשיבה יצירתית כדי לייצר "יש" מ"אין" ועוד תכנים נוצצים שנוגעים בכל עסק, בין אם הוא בעל כוונת רווח או בין אם לאו.