חשיבות האבחון הדידקטי
בשנים האחרונות, מספר התלמידים המאובחנים כלקויי למידה או כבעלי הפרעות קשב וריכוז הולך ועולה – כשהסיבה לכך היא עליה במודעות של החברה כלפי אותן לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, עליה בגורמים המטפלים בכך והעובדה שהתאמת ה>
מגזין
חינוך והוראה
חשיבות האבחון הדידקטי
האבחון הדידקטי הינו בסיס להבנת מקור הקושי בלמידה – ובו בהתאם ישנו גם הבסיס למציאת הסיוע המתאים עבור מצב מאובחן זה, בו אובחנו ליקויי למידה. בדרך זו, ניתן לקבל התאמות במבחני משרד החינוך ולהצליח בהם.
- מערכת ToStudy
- |
-
13/02/2013
- |
-
12:40
- |
-
3169
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
בשנים האחרונות, מספר התלמידים המאובחנים כלקויי למידה או כבעלי הפרעות קשב וריכוז הולך ועולה – כשהסיבה לכך היא עליה במודעות של החברה כלפי אותן לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, עליה בגורמים המטפלים בכך והעובדה שהתאמת הסביבה הלימודית עשויה להביא את הלומדים להישגים טובים יותר. קיימות כיום שיטות שונות ורבות לאבחון של ילד או תלמיד, מתוכן יש לבחור את השיטה המתאימה לאבחון אותו תלמיד במיומנויות יסוד שונות שמזהות היכן נעוצה התוכנית החינוכית המתאימה לו. אבחון דידקטי נעשה על ידי מאבחן מוסמך מתחום תורת ההוראה.
|
|
אבחון דידקטי- איתור בעיות למידה וקשב יכול לסייע לטפל בבעיה מוקדם יותר.
|
|
|
באילו תחומים נערך האבחון הדידקטי?
לאבחון הדידקטי פנים רבים, הבודקים את פרופיל הלמידה על פי כמה מישורים – תחום שפה, תחום מתמטי, כישורי למידה בסיסיים לרבות זיכרון שמיעתי וזיכרון חזותי, בודקים איך הנבדק שולף את המידע מהזיכרון, מהו קצב העיבוד הלשוני, מודעות פונולוגית ועוד. ישנם מקרים שבהם האבחון הדידקטי מעמיק להיות פסיכו דידקטי –וישלב בתוכו אבחון מידי פסיכולוג מוסמך.
מה החשיבות של אבחון דידקטי מוקדם?
ככל שאדם צובר חוויות שליליות לאורך חייו לרבות כשלונות, זה עלול לפגוע ביכולת ההתמודדות שלו עם מצבים שונים, בתפישת עצמו. לקויות הלמידה נובעות לעתים גם מבעיות נוירולוגיות שמלוות את הילד לאורך כל חייו בהמשך, כאשר טיפול מוקדם יותר עשוי לחסוך את החוויות השליליות ולפתח את היכולת להתמודד בכלל ובאופן מוצלח בפרט. ילדים שמתמודדים עם חוסר הצלחה עלולים להמעיט בערך של עצמם – מה שעלול להתגלגל בהמשך גם לטיפול תרופתי שהיה יכול להפתר גם ללא אותה תרופה במידה שהאבחון הדידקטי היה מוצלח והתקיים לפני כן.
מיהו מאבחן דידקטי?
המורה שבכיתה יכול להבחין בפער שבין היכולת של התלמיד הגלומה בו ובין מימוש מלוא היכולת, ולשלוח אותו לאבחון דידקטי ואז עולה השאלה לאיזה אבחון דידקטי לשלוח את התלמיד. המאבחן הדידקטי הינו מורה מוסמך לאחר הכשרה בקורס אבחון דידקטי, בעוד אילו יוחלט לאבחן אותו גם באופן פסיכולוגי, ישלח לפסיכולוג לאחר אותה הכשרה – כשזה יעניק אבחנה נרחבת יותר – בפרמטרים מוספים כמו מנת משכל, תהליכים רגשיים ועוד. מאבחן דידקטי יכול להיות גם נוירולוג שעשה את ההסמכה הרלבנטית, על מנת לאבחן בעיות במישור העצבי.
כשהן מלוות את ילדינו מדי יום ביומו, למטפלות במעונות היום והמשפחתונים תפקיד חשוב ובעל השפעה מכרעת על התפתחותם בשנותיהם הראשונות.המשך...
חינוך וטיפול בילדים נחשב לתחום חשוב מאוד שתורם לעיצוב אישיותו של הילד וכמובן לרווחת ההורים. במסגרת הלימודים למטפלות תוכלו ללמוהמשך...
קורס מטפלות לגיל הרך שם לעצמו למטרה להקנות למשתתפיו את הידע התיאורטי והיישומי המקצועי הנדרש בכדי להשתלב בענף מקצועות הטיפול והחהמשך...
הקפדה על איכות אקדמית גבוהה וחדשנות מחקרית ויישומית, זהו הקו המנחה את המרכז האוניברסיטאי לפיתוח אנשי חינוך באוניברסיטת תל-אביב,המשך...