מוסד זה אינו פעיל כרגע באתרנו, על מנת לקבל פרטים אודות הקורסים המוצעים על ידו, יש לפנות אליו ישירות.
על מנת לקבל מידע אודות מסלולי לימוד נוספים הנך מוזמן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6958791
הוראה מתקנת בקריאה ובחשבון
מבנה הלימודים | | התכנית מוכרת לצורך קבלת גמולי השתלמות לעובדי הוראה.
ידוע כי רכישת קריאה מבוססת על כישורי שפה ובעיקר על מיומנויות פונולוגיות, כאמצעי לשליטה בפענוח. כיום קיים מגוון רחב של מיומנויות שפה החשובות אף הן לפיתוח מיומנויות קריאה, מיומנויות כתיבה והבנת הנקרא. שדה המחקר מתייחס לחסכים פונולוגיים כגורמי סיכון ברכישת יסודות הפענוח בקריאה ובכתיבה, ליכולות סמנטיות ודקדוקיות – תחביריות, וכגורמי סיכון לקשיים בהבנת הנקרא. מטרת התכנית ▪ לפתח הבחנה בין יכולות הקריאה וההבנה המבוססות על האינטראקציה לבין קידוד פונולוגי, משמעות המילים, מבנה תחבירי, שפה ודקדוק. ▪ להקנות כלים לאינטראקציה של כל אחד מהמקורות על מנת "לנצל" את האינפורמציה המסופקת על ידי המקור האחר. ▪ לזהות "גורמי סיכון" ו"גורמים מגינים". ▪ להכיר את המודל האינטראקטיבי - להבין כיצד קורא חלש באחד ממרכיבי תהליך הקריאה, מאזן את יכולת הבנת הנקרא שלו בעזרת העובדה שהוא חזק במרכיב אחר של הקריאה. ▪ להכיר את תפקיד המורה בחיזוק "הגורמים המגינים" לשיפור הקריאה והלמידה. ▪ לפתח מודעות לאפיוני לומדים שונים ▪ לסייע בפיתוח ראיה אינטגרטיבית המשלבת תשתית תיאורטית וכלים מעשיים ▪ להקנות דרכי הוראה מותאמות לשונות בכיתה ▪ ליישום בשעות הפרטניות שתכנית ´אופק חדש´ מציעה למורים.
תכנית הלימודים התכנית תכלול הרצאות עיוניות, סדנאות התנסות חוויתיות ודידקטיות, הנושאים המרכזיים בתוכנית: ▪ התהליך התפיסתי שבקריאה ▪ תפקיד הניקוד בקריאה בעברית ▪ ההיבט התחבירי וההיבט הסמנטי של השפה ▪ מורכבות תהליך הקריאה וההבדל בין קוראים ביכולת עיבוד המידע ▪ הכרת גישות שונות להקניית קריאה. ▪ האסטרטגיות למידה. ▪ מטא קוגניציה וקריאה. ▪ פרופיל התלמיד המתקשה בחשבון ▪ שלושה מרכיבי הידע המתמטי- פישביין ▪ תת קבוצות של מתקשים בחשבון- גריי ▪ התאמת דרכי הוראה לקבוצות השונות - כרטיסי ניווט. ▪ הדגמת דרכי ההוראה במבנה העשורי ▪ התערבות מול קושי בפתרון שאלות מילוליות ▪ שיקולים בהכנת תוכנית אישית
קהל יעד התכנית מיועדת מורים, אנשי חינוך, מורי מורים, יועצים, פסיכולוגים והורים.
שימו לב! הבוגרים יוכלו להשתלב בתכנית שלב ב´ (של 30 שעות אקדמיות) בהוראה מותאמת (מתקנת) של שברים ואחוזים. פתיחת התכנית לשלב ב´ מותנית במספר משתתפים. |
|
משך הלימודים | | התכנית בהיקף של 90 שעות אקדמיות, כ- 23 מפגשי למידה. |
|
תעודה / הסמכה | | לעומדים בדרישות התכנית תוענק תעודת מטעם מכללת לוינסקי לחינוך. |
|