מיהן מנהלות הלשכה? מדוע מכנים אותן כך? – ברוכים הבאים ללשכה, מנהלות לשכה הן למעשה כמו מנהלות אדמיניסטרטיביות, רק שיש להן יותר סמכויות ואחריות כבדה יותר. מי שמאציל ונותן סמכויות למנהלת הלשכה יודע שהוא יכול לסמוך עליה בעיניים עצומות. אם נבנה לשנייה פירמידה, בראש הפירמידה נציב את המנכ"ל/ית ואת הסגנים למטה, במקום שלצד הסגנים באה מנהלת הלשכה שהיא דמות חיונית בלשכה או במשרד ושהיא יד ימינו של המנכ"ל (או המנכ"לית).
כיצד אהפוך למנהלת לשכה?
שאלה מצויינת, קבלי חמש נקודות. כדי להפוך למנהלת לשכה עלייך לעבור קורס חשוב וחיוני מאין כמותו אשר יעניק לך את כל הידע והאינפורמציה הכרוכה בתפקידיה ובמיומנותיה של מנהל הלשכה. כפי שכבר אמרנו, התפקידים שלה מרובים ומגוונים, והיא לא עושה עבודת פקידות פשוטה. על מנת להתקבל לקורס יש להציג תעודת בגרות, להפגין ידע בסיסי באנגלית שבלעדיו לא ניתן להסתדר בתפקיד וכן ידע כללי במחשבים ולעשות מבחן התאמה מקצועי.
חומר רקע
המשרד עבר שינויים רבים, בנוסף לטכנולוגיה המתוחכמת תמו ימי מכונת הכתיבה ועמם גם העידן התמים של המזכירות חסרות המעש. הסמכויות והאחריות הרבה שיש למנהלות הלשכה כיום הופכות אותן לדמויות מפתח בכל משרד וארגון, והמשכורת שהן מקבלות היא גבוהה בהתאם למחויבויות השונות שלהן. מנהלת הלשכה צריכה להיות דמות דומיננטית שיכולה לפתור משברים ולנהל משרד בו זמנית.
תכני הכשרת מנהלות לשכה
מנהלות הלשכה עסוקות בעבודות רבות ובמשימות שעליהן לבצע אותן סימולטנית ולכן עליהן לקבל מושגי יסוד בארגון ובניהול ועל יסודות בכלכלה וכלכלת ישראל בפרט, דיני עבודה ודיני עסקים, המשרד הממוחשב וחשבונות וכספים, ניהול משאבי אנוש ועריכת ראיונות, שיווק פרסום ויחסי ציבור תקשורת בין אישית, ניהול יומן, יכולת לסנן את האורחים הקרואים ואת האורחים הבלתי קרואים, סינון שיחות וכדומה.