בכל מקום שבו נראה ידוען או אמן – בין אם הוא מופיע באופן רשמי ובין אם לא, בכלי התקשורת דואגים לסטיילינג כדי לשדר את ההופעה הרצויה. מקצוע הסטיילינג מגבש עמדה בעולם האופנה, כשרבים משתמשים בסטייליסט צמוד לצידם.
"סטיילינג" יכול להיות שם ל"הלבשה אופנתית" בין אם מדובר על בתים וחללים מעוצבים שונים, מוצרים וגם בני אדם אשר מעוניינים להתאים לעצמם מראה אופנתי ומבוקש, אשר משדר את המסר הנכון – ביום יום או לאירועים מיוחדים כמו גם הופעות בכלי התקשורת. סטיילינג הינו ייעוץ תדמיתי ואינו מסתכם רק בעיצוב הבגדים; ישנם סטייליסטים שקובעים לאותו אדם גם היכן לאכול ואיך להיראות ביציאה מן הבית, על מנת להיות במרכז העניינים ומוכנים לצילומי פפראצי.
יש כללים בסיסיים באופנה, אולם גם יש סגנון ייחודי
הסטייליסט המעודכן ביותר מכיר את כל הכללים ו"חוקי האופנה" כמו למשל הקפדה על מראה מסודר, על המידה המתאימה, שיהיה מראה שמביע את המסר הנכון. אין צורך להיות אופנתי – ניתן להרכיב את המלתחה גם ממספר פריטי ביגוד ש"יושבים טוב" על הגוף. ישנה התאמת צבעים כדי שהפריטים יתקשרו זה עם זה "לפי הספר". בנוסף, ישנם אביזרי אופנה שיכולים להשלים את המראה – ועל כל אלו לומדים בקורס סטיילינג, וגם הרבה יותר מכך.
ללמוד סטיילינג באופן מקצועי
הסטייליסט שנרשם ללימודי תעודה בתחום יוצא נשכר הרבה יותר משימוש בכישרון האופנתי שלו נטו. לימודי סטיילינג כוללים מבוא לתולדות האופנה, פיתוח קונספט, סדנאות באביזרי אופנה שונים, שיווק, יח"צנות ופרסום, חשיבה יצירתית בסטיילינג, תורת הצבעים, מושגי יסוד, סוגי בדים והתאמה למבנה גוף, שילוב בדים, ציור ורישום, סוגי תפרים, טרנדים וחידושים וכמובן – התנסות מעשית אישית בליווי של צוות הלימודים.
|
| הסטיילינג הפך לתחום מאוד חשוב אצל ידוענים בארץ ובעולם | |
|
לתת ביטוי לתשוקה
לימודי סטיילינג יתאימו למי שהאופנה היא תשוקה מבעבעת בידיו וזוהי למעשה הנאה צרופה. ניתן להפוך את ההנאה הזו למקצוע שיש בו ביקוש שוטף – בין אם בעבודה בצמוד ללקוח, או עבודה בהפקות שונות. היום, שירותי הסטיילינג חדרו לכלל האוכלוסיה – לנשים, גברים ובני נוער ואפילו ילדים מכל שכבות האוכלוסייה. להיות תמיד מעודכן
סטייליסט טוב הוא מי שמעודכן בכל ה"ניבים" החדשים בשפת האופנה. הוא צופה רבות בטלוויזיה בערוצים שבהם יש אמירות אופנה וחדשנות כמו למשל MTV או FTV, גולש רבות באינטרנט ונחשף למידע עצום – לרבות חנויות מקוונות לרכישת הביגוד, קריאת מגזינים שסוקרים את הטרנדים החדשים ועוד הנאות שלוקחות חלק במקצוע.
לכתבות נוספות בתחום:
להיות מעצב אופנה
הכול על עיצוב בעור