MIT ומבנה הקורסים החדש
אוניברסיטת MIT פרסמה דו"ח רב דפים, ובו פירוט השינויים העומדים להתחולל בשיטת הלימוד שבמקום. הייתה התייחסות ללימודי קיץ, להתנסויות שטח, ללימודים בין תחומיים ולקשרי קהילה וגם לאפליה מתקנת במוסד. >
מגזין
כללי
MIT ומבנה הקורסים החדש
MIT היא אחת מהאוניברסיטאות היוקרתיות בארצות הברית, ומככבת כמוסד המחקר המוביל בעולם לפי דרוג QS הבריטי. כעת, היא עומדת לחולל את אחד מן השינויים מרעידי הספים בשיטת הלמידה החרוטה בכל תלמיד מכיתה א´ ועד בכלל.
- מערכת ToStudy
- |
-
10/12/2014
- |
-
15:32
- |
-
2360
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
אוניברסיטת MIT פרסמה דו"ח רב דפים, ובו פירוט השינויים העומדים להתחולל בשיטת הלימוד שבמקום. הייתה התייחסות ללימודי קיץ, להתנסויות שטח, ללימודים בין תחומיים ולקשרי קהילה וגם לאפליה מתקנת במוסד. לצד ההתייחסות לאלו, מופיעות יוזמות שמטרתן לשנות את מה שמוכר לכולם כ"קורס", תוך שבירת המושג והגדרתו מחדש. אחד מכינויי השיטה הוא "לימוד מודולרי", והכוונה כאן היא להוראת יחידות לימוד קטנות שתבחרנה ותרכבנה את הקורס על ידי הסטודנטים אשר חלקן ילמד בדרך של קורסים אונליין. כך, כל סטודנט ירכוש את הידע המעניין אותו לפי מידותיו.
ההשראה לרעיון
בשנים האחרונות פוקד גל לימודי אונליין את האינטרנט בדמות לימודי קורסים בחינם – דוגמת אתר Coursera, MOOCS ו- EdX בו גם MIT משתתפת, ומצביע על כך שרבים מוותרים על הגעה לאוניברסיטה לטובת קורסים אינטרנטיים, אולם לפי נתוני האוניברסיטאות MIT והרווארד שהשקיעו בקורסים האינטרנטיים עשרות מליוני שקלים כדי לבחון את עניין הרלבנטיות, מצאו כי מתוך 841,700 סטודנטים שלמדו בקורסים אלו בקירוב, סיימו את הקורסים רק 5% - כ- 43,000 סטודנטים בלבד.
|
|
MIT ומבנה הקורסים החדש. האם ניתן לבנות קורס רק מהחלקים המעניינים שבו?
|
|
|
נתונים חשובים מתוך הניסוי
מתוך אותה התנסות בהפעלת אתר קורסים אונליין בחינם, נמצא אמנם שפחות מ- 5% סיימו את הקורסים הללו, אולם מעבר לכך – גילו שכ- 40% מהנרשמים שומעים קטעים ספציפיים של הרצאות – כלומר מלקטים רק את החלקים החשובים להם מההרצאות ושומרים, לשם קידום הקריירה, כדי להעמיק בבעיה החשובה להם או כדי לפתור דברים באמצעות המידע שבקורס. לכן, נושא הקורס אינו בהכרח מה שחשוב לסטודנטים.
שינויים בהרגלי הלמידה
גם המרצים באוניברסיטת MIT אינם לגמרי בעד הרעיון – ומביעים לכך התנגדות, כל עוד השיטה הנהוגה כיום ללימוד חומר נטמעה היטב. מצד שני, עולה שוב השאלה, האם לא עדיף לייצר מוצרים אקדמיים מפורקים לתתי נושאים כמו שהצרכנים נוהגים לרכוש שירים בודדים ולא את כל האלבום? שאלה נוספת היא, האם המודל העסקי והתפעולי של עולם ההשכלה הגבוהה ישתנה בהכרח מתוך השינוי שיצמח בבניית תכניות לימודים מודולאריות? השאלות הללו מנסות לענות על מה שכבר נמצא על השולחן וברור גם למי שלמד בקורס אסטרטגיות למידה - יש מה לשפר בתחום החינוך והלמידה.
כתבות מומלצות נוספות:
>>> צריכת מוצרים אקדמיים
>>> מה יותר חשוב, המקצוע או המקום?
>>> קורסים מקוונים של אונ' אוקספורד
>>> איך לבחור לימודים אונליין?
תכנון חופשה בחו"ל לפני תחילת הלימודים יכול להיות חוויה מרגשת, ומציאת טיסות זולות היא חלק מכריע בהפיכת הטיול שלך למשתלמת יוהמשך...
לאן הטיול הבא שלכם? איך בוחרים את היעד המתאים ביותר לטיול מהנה ובלתי נשכח? איפה אפשר לקבל את כל המידע הנדרש לכם אודות תנאי מזג המשך...
במסגרת שיתוף הפעולה בין מכון טראמפ שבבית איזי שפירא ובין המרכז לספורט טיפולי "הבית של מרסלו", זוכים תלמידי פעילות גופהמשך...
להיות שחקן זה אתגר גדול, גם לגוף וגם לנפש. מקצוע משחק מול מצלמה הוא אחד התחומים הכי דינמיים ומשתנים בתעשיית הבידור, המעניק לעוסהמשך...