נציגויות מרחבי העולם, ממדינות מרוחקות ואקזוטיות, וממדינות מוכרות יותר נמצאות כיום בארץ, כאן, בבית הספר הבינלאומי על שם רפאל רקנאטי, במרכז הבינתחומי בהרצליה. האחראים להיוולדו של בית הספר הבינלאומי הם פרופסור אוריאל רייכמן, נשיאו של המרכז הבינתחומי הרצליה וגם משפחת רקנאטי. במקרה של בית הספר הבינלאומי ניתן לומר שהמציאות עולה על כל דמיון ושפרויקט זה זכה להצלחה גדולה משיכלו לשער.
תמונת מצב של בית הספר הבינלאומי
על פי נתונים שסיפק יונתן דייויס המשמש כראש בית הספר הבינלאומי וכסגן הנשיא לקשרי חוץ במרכז הבינתחומי הרצליה מצטיירת תמונה ורודה, ושאפילו הוגי ויוזמי הרעיון לא תיארו לעצמם מה תהיה מידת ההצלחה של המקום. דייויס מוסיף והקצב שבו התממשו היעדים שהציבו מקימי בית הספר הבינלאומי הושגו במהירות רבה משציפו, שכן ישראל ידעה ימים קשים מאז הוקם המקום, כגון האינתיפאדה השנייה, מלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה, נוסיף לזה את הדילול הרציני של העולים ממדינות המערב, אך עדיין ההיענות וההרשמה למקום רק עולים.
תמורות שחלו עקב בית הספר הבינלאומי
להוסיף לתמונה אידיאלית זו נזכיר גם את העובדה שקיימים סטודנטים רבים שבוחרים להישאר בארץ גם אחרי שלימודיהם הסתיימו בבית הספר הבינלאומי. הסיבה לכך, טוען יונתן דייויס, היא בשל הערכים שמקנה בית הספר הבינלאומי לתלמידיו. אותם ערכים הם על טהרת הציונות ואהבת הארץ. כל זה מקנה לבית הספר תדמית של מרכז הקליטה המצליח ביותר ברחבי הארץ, בית הספר הבינלאומי הפך לסמל ולמופת בכל הנוגע לציונות, והוא קולט בחום נציגים מרחבי העולם.
תדמיתו של בית הספר הבינלאומי
לא בכדי נשואות עיני כל העולם בהערצה כלפי המרכז הבינתחומי הרצליה, שכן כמוסד אקדמי פרטי הוא יעד נכסף בעבור אנשים רבים ברחבי העולם. יתכן שחלק מזה נעוץ בעובדה שהחינוך במקום מכווין ומדרבן את הסטודנטים למצוא את עצמם מבחינה תעסוקתית ברחבי העולם כולו. בוגרי הבינתחומי הרצליה התקבלו למוסדות הלימוד היוקרתיים ביותר בעולם, שכן הם נושאים בגאון את עובדת היותם בוגרי המקום.