איך אמרה סקרלט אוהרה? מחר יהיה יום חדש, והיא צדקה. גם כשזה קשור לנושאים פחות סבוכים מאהבה, אבל חשובים לא פחות כגון לימודים, חשוב לזכור שתמיד ניתן לערוך שינויים מפליגים בחיינו. ברור שחלק הארי של הסטודנטים במכללות ובמוסדות להשכלה גבוהה מורכב מצעירים שזה עתה סיימו את הצבא ואת המסלול המוכר של טיול בחוץ לארץ. אבל זה לא אומר שאי אפשר למצוא גם סטודנטים בני שלושים שרוצים לשנות את חייהם.
הסיבות לתואר אחרי גיל שלושים
ניתן למנות סיבות רבות לבחירה של בני שלושים לפצוח בלימודים אקדמיים בגיל שנחשב למאוחר, חלק ניכר מהם עושים זאת משום שהם חשים לא ממומשים בחייהם ובעבודתם, ונלווית לכל זה תחושת דריכה במקום. ישנם כאלה שרוצים לשדרג את השכר שמוצע להם או שרק כעת התפנו להם הזמן או האנרגיה להקדיש את מיטב זמנם ללימודים. המשותף לכולם זה הידיעה שהתואר יקדם אותם בחיים ולכן הם משנסים מותניהם ומתחילים ללמוד בגילאי השלושים.
גישתם של המוסדות להשכלה גבוהה לתואר אחרי גיל שלושים
הפוטנציאל הגלום בקהל היעד של סטודנטים בגילאי השלושים שלהם ידוע זה מכבר למכללות ולאוניברסיטאות השונות, ולכן הן מייעדות במיוחד עבור קהל זה מתכונת ייעודית שנתפרה בהתאם למידותיהם המיוחדות , תוך התחשבות בקריירה המקבילה שלהם. קיומו של מסלול זה מסייע לסטודנטים למזג בין עבודה ללימודים וגם בתנאי הקבלה לתואר. לרוב, המוסדות להשכלה גבוהה לא מחייבים את אותו קהל בבגרות מלאה ובציון פסיכומטרי בניגוד לדרישות מצעירים. יחד עם זאת, נדרש מקהל זה לעבור מכינה שתקל על השתלבותם בלימודים.
חלקה של המכינה בתואר אחרי גיל שלושים
המכינה שמכשירה את הקרקע לאותם סטודנטים בגילאי השלושים שלהם משמשת גם לצורך חשוב אחר והוא זה של השלמת הבגרויות, שכן סטודנטים רבים מגיעים לגילם המופלג כשתעודת הבגרות שלהם מלאת חורים שחורים במקצועות שונים ולרוב חיוניים מאוד כדוגמת מתמטיקה, לשון או היסטוריה. יש מכינות שמיועדות עבור סטודנטים שדווקא סיימו את חוק לימודיהם בהצלחה, אך זקוקים לדחיפה קלה בטרם יחלו ללמוד.