מי שסיים ללמוד תואר כלשהו בכל תחום אולם התקשה למצוא עבודה בתחום, פונה לאפיקים אחרים, שאולי אפילו אינם קשורים לתחום. הסיכוי שינסו לרכוש מקצוע אחר אינו כל כך גדול, והרעיון לפנות לתחום ההוראה הולך ונראה קורץ יותר ויותר. הרי מסלול הסבת אקדמאים להוראה מאפשר בתוך זמן קצר יחסית לרכוש מקצוע נוסף ששכרו בצידו ויש בו ערך מוסך לתלמיד ולמורה, ואפילו הידע שנרכש בתואר אינו יורד לטמיון ויש בו שימוש. אולם כך, יכול להיות שעבודת ההוראה היא לא בדיוק החלום שאותו רצה להגשים הסטודנט לשעבר.
מה מצריכה ההוראה?
עבודת הוראה היא עבודה עם מחויבות בלתי פוסקת ואינה מסתיימת בהוראת המקצוע בלבד, אלא גם תוך נגיעה באספקטים של חינוך, רגישות לקהל הלומד, יכולת לבנות תוכנית לימודית ולהבין מה העיקר והתפל בחומר הלימוד, והיכולת להחדיר מוטיבציה בלימוד החומר את התלמידים. העבודה אינה מתחילה ונגמרת ביום ההוראה במוסד הלימודים; היא נמשכת בבית תוך בניית תוכניות לימוד, תוך כתיבת מבחנים ובדיקת ציונים, חיבור עבודות וחקירת חומר למידה חדש, ופעמים רבות גם דורשת זמן פנוי שעליו אין שכר חומרי.
למי לא מתאימה הסבת אקדמאים להוראה?
אקדמאים האוהבים את השקט שבעבודה- בעבודות מעבדה, במחקר ועוד, הם בדרך כלל נאמנים ללוח הזמנים העצמי שלהם ופחות מעוניינים להצמד לעבודה הרפתקנית, דורשנית, שאינה תמיד מתגמלת על פי שעות ההשקעה האמיתיות שהושקעו בעניין. העבודה הזו מחייבת התמודדות עם לחצים מסוגים שונים – ומול לומדים מרמות שונות שאליהם יש להתאים את חומר הלימוד ביצירתיות. מי שאין בו את הניצוץ שמבעיר את כל האתגרים הללו, לא ימשך אל לימודים אלו.
למי מתאימה הסבת אקדמאים להוראה?
מי שרואה בעבודת ההוראה שליחות שבה יש אפשרות לנתינה רבה, סביר להניח שיש בו את הניצוץ הנדרש לכך! אותו אקדמאי יוכל לעשות התנסות מעשית בהוראה בבתי הספר על פי הנדרש ממשרד החינוך, על מנת לקבל את רישיון ההוראה. לימודי הסבת אקדמאים להוראה מאפשרים התנסות או אפשרות להכשרה ללימודי הגיל הרך, בחינוך המיוחד, בבתי הספר היסודי ובבתי הספר העל- יסודיים ועוד.