האם המודיעין העסקי נעלם?
בעבר תחום המודיעין העסקי היה אחד הנושאים החמים ביותר בשוק העסקי. כמעט ולא הייתה חברה שהייתה שוכרת את שירותיהם של אנשים מיוחדים, שעברו הכשרה מקצועית בנושא, שעוסקים בתחום שנים רבים, שיודעים >
מגזין
כללי
האם המודיעין העסקי נעלם?
- מערכת ToStudy
- |
-
06/04/2011
- |
-
00:00
- |
-
3993
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
בעבר תחום המודיעין העסקי היה אחד הנושאים החמים ביותר בשוק העסקי. כמעט ולא הייתה חברה שהייתה שוכרת את שירותיהם של אנשים מיוחדים, שעברו הכשרה מקצועית בנושא, שעוסקים בתחום שנים רבים, שיודעים לעומק את נושא התחרותיות בשוק ומה הם צריכים להשיג בכדי לגבור על כך. בשנים האחרונות שומעים פחות ופחות אודות המודיעין העסקי. הביטוי החם הזה – מודיעין עסקי – שנשמע בעבר בפיו של כל מנהל בכיר שני בארץ נעלם מפני האדמה כאילו ולא היה.
מה הוא מודיעין עסקי?
מודיעין עסקי הוא גוף/אדם/מחלקה שמטרתה לאסוף מידע אודות מתחרים בשוק. כל חברה או תאגיד אוסף מידע שרלוונטי אליו – בעיקר מידע ופעולות שעושים מתחריהם בכדי לדעת כיצד הם מוצבים בשוק ואילו אסטרטגיות עליהם לנקוט בכדי לגבור על המתחרה. המודיעין העסקי שימש כבסיס לקבלת החלטות עסקיות ברמות הגבוהות ביותר. כחלק מהמודיעין העסקי אחראים אנשים שעוסקים בכך לאסוף מידע על מוצרים, על הליך עבודה, על מתחרים, על דפוסי התנהגות ועוד.
מדוע נעלם המודיעין העסקי מפני השטח?
סקרים, התייעצות עם מומחים ויודעי דבר בתחום מרמזת שהמודיעין העסקי נעלם מכיוון שהמידע שהפיק כבר לא רלוונטי וכה מהותי בימינו. הנתונים הרבים שניתן להשיג ממודיעין עסקי מצטברים ומצטברים והמנהלים הבכירים לא יודעים כיצד לנצל ידע זה בכדי לגבור על המתחרים, בכדי ליצור אסטרטגיות למידה חדשות ועוד. אחוזי המכירות של המתחרים, תוכניות הפיתוח והליכי העבודה של אחרים כבר לא עומדים על הפרק. מסיבה זו וכן שילוב של חשש לזליגה לעבירת החוק הגיעו למסקנה המנהלים כי לא מדובר בסיכון ששווה לקחת. לא פעם האזנות בלתי חוקיות, ציתותים לא במקום, פלישה לפרטיות – יכולים להביא מאמצים רבים לפח ואף להזיק למוניטין החברה.
במה מתמקדים בעלי המשרות הבכירות בימינו?
כאמור, המודיעין העסקי הוא נחלת העבר, עם זאת עולה השאלה – מה הוא העתיד? במה משתמשים בעלי המשרות הבכירות והעסקים בכדי להתחרות מול יריביהם? במה ההתמקדות. התשובה היא חד וחלק – הלקוח! השקעת האנרגיות מול הלקוח נמצאה הרבה יותר יעילה ממאמצי שווא מול היריב.
האם המודיעין העסקי באמת נעלם?
יש הסבורים כי המודיעין העסקי לא נעלם מפני השטח ולהיפך – הוא עדיין פועל ובכל עת קיים איסוף מידע אודות מתחרים אך בניגוד לעבר לא מדובר אופן שיטתי ומסודר. בשל מגבלות תקציביות מנהלים שמסתכלים לטווח הקצר ומטרתם לקבל תוצאות מהירות לא משקיעים את הסבלנות והתקציב הנדרש באיסוף מידע ומשאבים אודות מתחריהם, שכן מדובר בהליך ארוך ומתיש שדורש ניתוח לא מועט. כמו כן האינטרנט הפך להיות לזירה דיי פתוחה וגלויה בנוגע למקורות שיווק ופרסום אודות מתחרים. מדוע לעבוד קשה ולהפעיל אמצעים מיוחדים אם המידע נמצא גלוי בכל מקום? מנהלים עם ראש כל הכתפיים וחשיבה לטווח הארוך מזהים את הטעות הזו אצל טירונים בתחום ומנהלים באופן שוטף את המודיעין העסקי ושמים עליו דגש חשוב, שכן מודיעין עסקי מסייע לסימון מטרות ויעדים חשובים.
תכנון חופשה בחו"ל לפני תחילת הלימודים יכול להיות חוויה מרגשת, ומציאת טיסות זולות היא חלק מכריע בהפיכת הטיול שלך למשתלמת יוהמשך...
לאן הטיול הבא שלכם? איך בוחרים את היעד המתאים ביותר לטיול מהנה ובלתי נשכח? איפה אפשר לקבל את כל המידע הנדרש לכם אודות תנאי מזג המשך...
במסגרת שיתוף הפעולה בין מכון טראמפ שבבית איזי שפירא ובין המרכז לספורט טיפולי "הבית של מרסלו", זוכים תלמידי פעילות גופהמשך...
להיות שחקן זה אתגר גדול, גם לגוף וגם לנפש. מקצוע משחק מול מצלמה הוא אחד התחומים הכי דינמיים ומשתנים בתעשיית הבידור, המעניק לעוסהמשך...