שיווק נכון הוא המפתח להצלחה במכירות ובהגדלת קהל היעד הפוטנציאלי לעסק. ארגונים גדולים מנהלים את עסקיהם בסביבה דינאמית ומשתנה, כאשר לצרכנים מותאם המוצר או השירות שאותו פיתחה מחלקת השיווק, ורצוי שהמוצר הזה יגבר על המוצרים או על השירותים הרוחביים הדומים שניתנים מידי המתחרים. הלקוח של היום כבר "לא פראייר", ויודע מה הם היתרונות והחסרונות של כל דבר שמוצע לו (וגם אם אינו בקיא בכך, מנועי החיפוש מסייעים פעמים רבות). זו אחת מהסיבות שבגינן ניתן למצוא מנהלים רבים ובעלי תואר ראשון למיניהם שלומדים את תחום השיווק והפרסום כתואר שני.
מה היא מטרת התוכנית לתואר שני בשיווק ופרסום ?
לימודי תואר שני בשיווק ובפרסום מקנים כלים, ידע ומיומנות המסייעים לאבחן את השטח השיווקי כיום, לנתח אותו אסטרטגית ולתכנן פעולות שיווקיות עכשוויות ועתידיות. הלומדים ירכשו ידע בתחומי שיווק ופרסום שונים – כולל בתחום המשא והמתן, פיתוח מוצרים חדשים- עמידה על יתרונות של המוצר, חסרונותיו, יכולתו להעניק מענה לצרכים, כיצד לנהל מותג ועוד.
מהם התכנים הנלמדים בתואר שני בשיווק ופרסום?
לימודי תואר שני בשיווק ובפרסום רוויים בתוכן משתנה בין מוסד לימודים אחד למשנהו, ובין התכנים: שיווק בין לאומי (בכלל ולחברות הייטק), פיתוח וניהול מותגים, ניהול מכירות, שיווק באינטרנט לעסקים, פסיכולוגיה שיווקית, כיצד לערוך סקרים ולהשתמש בהם ובמידע שיווקי, פרסום ותקשורת שיווקית, ניהול קשרי לקוחות, ניהול קמעונאות מתקדם ועוד. בדרך כלל, הלומדים יוכלו לבחור בין מספר מסלולי לימוד (חד- חוגי או דו- חוגי) בכדי לחבוק נושאים קשורים אשר יכולים לסייע ולהעשיר את הידע.
במה יוכלו לעסוק בוגרי תואר שני בשיווק ופרסום?
הכלים הרבים אותם רכשו בוגרי התואר במשך שנות הלימוד מאפשרים להם להשתלב בתפקידי ניהול בכירים, כמו למשל תפקידי ניהול שיווק וניהול ערוצי שיווק, ניהול מותגים, תקציבאים, ניהול מוצרים, אנליסטים, מתכננים (פלאנרים), יועצים אסטרטגיים, אנשי קריאייטיב ועוד, ואף לחקור את תחום הפרסום והשיווק לעומק באמצעות מחקר אקדמי.