הביקורת הנפוצה ביותר המושמעת בגנות מערכת החינוך של מדינת ישראל מתמקדת בעיקר בהישגים הנמוכים של תלמידי בית הספר היסודי ותלמידי התיכון, וכן חוסר היכולת להתמודד בצורה מוצלחת עם בעיות כגון הפרעות קשב וריכוז או בעיות התנהגות אחרות הנפוצות מאוד במסדרונות בית הספר. למרות זאת, ישנה מודעות הולכת וגוברת בכל הנושא הקשור לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, והחשיבות הרבה ביצירה של סביבת לימודים המאפשרת גם לתלמידים הסובלים באותן בעיות, לממש את מלוא הפוטנציאל הלימודי שלהם.
מהי המטרה של קורס אי תקינות במנגנוני הלמידה?
המטרה המרכזית של קורס אי תקינות במנגנוני הלמידה היא להעניק לסטודנטים בקורס את ההיכרות עם מנגנוני הלמידה הנפוצים על מנת לנהל ולהוביל תהליכי למידה תקינים בקרב תלמידים צעירים. על מנת להבין ולהכיר את מנגנוני הלמידה הללו יש צורך להכיר את לקויות הלמידה השונות, ואת דרכי הטיפול היעילות בהן. בנוסף לכך, הקורס שם לו למטרה להתמקד במונחים ובמושגים המקצועיים של התחום על מנת לתת לסטודנטים בקורס את הכלים המתאימים לשם התמודדות איתם.
מהי תכנית הלימודים של קורס אי תקינות במנגנוני הלמידה?
תכנית הלימודים בקורס אי תקינות במנגנוני הלמידה כוללת הרצאות ושיעורים בנושאים רבים הקשורים ללקויות למידה כגון: המודלים השונים של עיבוד מידע, כיצד עובדת מערכת הזיכרון של האדם, חשיבה מילולית מול חשיבה בלתי מילולית, מערכת הקשב, הכרת התפקוד היומיומי של תלמידים בבית הספר, דרכי הטיפול המקובלות בילדים עם הפרעות קשב וריכוז ועוד.
מי קהל היעד של קורס אי תקינות במנגנוני הלמידה?
קורס אי תקינות במנגנוני הלמידה מיועד עבור אנשי מקצוע מתחום החינוך כגון מורים, גננות, יועצי חינוכיים, מנהלי בית ספר או אנשי צוותים חינוכיים אשר מעוניינים להכיר מקרוב את תחום הטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז, על מנת ליצור פתרונות לטיפול בילדים הללו, ולהטמיע אותם במערכות החינוך השונות. כמו כן הקורס מיועד גם למטפלים מן התחום הפרא-רפואי כגון מטפלים אלטרנטיביים, אחיות או אפילו הורים המעוניינים להכיר את התחום מקרוב.