מוסיקה הינו תחום אין סופי, תמיד יש מה ללמוד ומאיפה להעשיר את הידע. גם גאוני התעשייה המוסיקלית יכולים לקבל תובנות חדשות מיצירות של אחרים, אולם רמת התכנים הטכניים קובעים במידה רבה את איכות העשייה ולכן ככל שמתקדמים בלימודי מוסיקה מן הבסיס והלאה מחזקים למעשה את הטמעת המידע שנקלט לפני כן ועליו בונים תכנים מתחלפים מזויות שונות. את התכנים המתקדמים ניתן ללמוד בפורמטים שונים – אצל מורה פרטי, בקונסרבטוריון למוסיקה ובאקדמיה – שמציעה למעשה את הרמה הלימודית הגבוהה ביותר בתחום המוסיקה בלימודי תואר שנמשכים מספר שנים.
להתקדם על פי רמת לימוד
כדי לבנות בניין יציב ורוחני, חייבים "לגעת בקרקע", ביסודות. זו הסיבה שלימודי תיאוריה אמורים ללוות את הלומד לאורך כל תקופת הלימודים שלו, והם יכללו בין השאר למידת סולמות, מודוסים, פיתוח שמיעה מוסיקלית – זיהוי מרווחים ותרגול טקסטים מוסיקליים על פי קריאה ראשונית מהדף, תרגול מודולציות מכל מיני סוגים, ניתוח הרמוניות ועוד. במסגרת שיעורי תיאוריה או בקורסים נפרדים, נלמדים נושאים נוספים כמו הלחנה – כשבקורס זה שוב מפרקים את היצירות לפרקים ולגורמים ופעמים רבות זה עוזר בכתיבת עבודת הגמר בלימודים, היסטוריה של המוסיקה, תיווי גרפי, אלתור, ניצוח, תזמור ועוד.
להאזין ולנתח
על מנת להתקדם הלאה, אפשר ללמוד מכל מה שסביבנו. הסגנון המוסיקלי הטוב ביותר בהקניית יסודות מוסיקליים הוא מוסיקה קלאסית – הלומדים יאזינו למוסיקה הזו וינתחו אותה. חשוב לשאוב את ההשראות מכן הכיוונים- לסקור את המוסיקה הישראלית המתנגנת בימינו ולהבין מי הם המלחינים שעיצבו את אותו סגנון. בנוסף, לכל סגנון מוסיקלי ישנם סולמות מיוחדים לו: בג´אז, במוסיקה מן המזרח.
עבודה עם מידי
כדי להתחבר למה שעכשווי – עבודה עם מחשב, לומדים כיצד ניתן להשתמש בתוכנות ה-MIDI ככלי ליצירה ולעיבוד. הלומדים רוכשים מושגי יסוד בתחום: ערוצי מידי, סיקוונסר, טכנאות קול – הפעלת קונסולות, מיקרופונים ואפקטים, תוכנות של אולפן הקלטות ועוד – בחלק ממוסדות הלימוד מוגשים פרויקטים ללימוד על פורמטים ממוחשבים והקלטות מעובדות של חומר הלימוד.