המקצוענים שהופכים את האירוע ממשמים לאירוע בלתי נשכח מרוב כיף וחוויה, הם מפיקי האירועים. הם ההבדל שבין אירוע ללא הפקה, לאירוע שיש בו עניין. היום באירועים גדולים כמו למשל חתונה, כנסים, בר מצווה ובת מצווה וגם ימי הולדת ישנה נטייה לערב חברת הפקות ולהפוך את האירוע למשהו ששווה לצפות לו. כמובן, זה יכול להיות גם כל ערב גיבוש, תכנון חופשה מיוחדת לעובדים ועוד. נכון שמצד אחד ניתן לחסוך את זה תוך תכנון עצמי והפקה עצמאית, אולם מי שמעוניין להסיר את הטרחה מראש במקום להפוך לפקעת עצבים בהחלט ישתמש בחברת הפקות.
חברות הפקה בישראל
לפי כמות אתרי האינטרנט שמקדמים חברות להפקות, ניתן לטעות ולחשוב שקיימות מאות חברות כאלו בארץ. גם אם קיימים מאות אתרים לפרסום חברות הפקה, זה לא מצביע עדיין על כמות החברות להפקה. בפועל ישנן הרבה פחות חברות הפקה, ובראשן אפשר לומר שישנן בסביבות 40 חברות בתחום חברות ההפקות בקידום מכירות (אירועי השקה למיניהם למשל), באירועי שטח ובאירועי הפקות אירועים מול חברות. זו הסיבה להניח, שהשוק עוד מתפתח.
התמחות מיוחדת לכל חברת אירועים
לכל חברת הפקות יש את ההתמחות שלה. זה אומר, שכשישנו אירוע מסוים שרוצים להפיק ומעוניינים לשים את הדגש על אלמנט מסוים, בוחרים את חברת ההפקות על פיו, למשל: לפי המקומות לאירועים ש
|
|
הפקת אירועים על ידי מקצוענים בתחום על מנת להרים אירוע בלתי נשכח. |
|
|
חברת ההפקות עובדת איתם, לפי הציוד לאירוע – ריהוט ותפאורה לפעמים, מזגנים, כלי אוכל ועוד (טוב לאירועים קולינריים), לפי "מחלקת תרבות" של החברה – האמנים, האטרקציות, המופעים, תחום ההפקה והאמרגנות, הפעלות (כמו קריוקי, מתקנים מתנפחים), לפי אירועים לקידום מכירות ועוד.
להמציא את הגלגל
עדיין אין מקצוענות הרמטית בכל התחומים של תחום הפקת אירועים, וזו הסיבה הטובה להרים את הכפפה ולהתמקצע במה שטובים – כל רעיון יכול להיות "סטארט – אפ" חדש, ולכן, עוד לפני שהולכים ללמוד הפקות אירועים, רצוי לדעת מה הכיוון. האם בתחום המוסיקלי? האם בתחום הקולינרי, או בתחום האמנותי? רצוי לענות על השאלות ולשים את הדגש על כך כבר בקורסים.