לפני עשרות שנים, כך מספרות האגדות, האירועים היו מעט יותר משמימים: בחתונות למשל, שזה האירוע המשמח ביותר – אפשר לומר – שניתן לחגוג, היו דולקים אורות פלורוסנטים חסרי רגש – ואילו להשלמת התמונה (כאילו כדי לאזן) היה מונח זר שושנים במרכז השולחן, קישוטי הקירות היו כוללים וילונות "כבדים", תמונות ואגרטלים. מאז ועד היום, נדמה שהתהפכו פני הדברים; ראשית, כמות האירועים הנחגגים גדלו פלאים – אולי כתוצאה טבעית מריבוי האוכלוסין בארץ, כמות העסקים הקשורים בהפקות אירועים גדלה – חברות הפקה, מקומות לאירועים, חברות קייטרינג וכך גם התעצב לו תקן חשוב גם של מעצבי אירועים.
תפקידו של מעצב אירועים
כל האחריות הויזואלית של האירוע נוחתת על כתפיו של מעצב האירועים המוכשר, שמתאים את עבודתו על פי הדרישה לאירוע. לכן עליו ללמוד כיצד לתכנן אירוע ולבנות את התפישה העיצובית לאירוע – מבחינת בניית החלל המעוצב, עיצוב האווירה עם הכניסה למקום ותוך שהייה בו, פנג שוואי והסבר למיקומים שונים של חפצים, עיצוב המזנון, עיצוב ביחד עם נרות ועם בדים, עיצוב התאורה, השולחנות וסביב כל זה - כיצד להגיש את ההצעה ללקוחות כך ש"יקנו" אותה ויתרשמו מכך. זו הסיבה שעל המעצב להכיר את חומרי הגלם שלו, וללמוד את כל הנושאים הללו עד כדי התמחות מקצועית.
סידורי זרים ופרחים
אם ישנה מסורת שלעולם לא תפוג, הרי אלו סידורי הפרחים באירועים. זה מעניק חיות וחיוניות, את הרגש ואפילו ניתן לעצב באמצעות הפרחים אוירה. פרחים נמצאים בכל אירוע – לא רק בחתונות. אם צבעים עשויים לעצב את ההרגשה ואת הרגש – כמו למשל כתום – שמחה וחיוניות, אל מול סגול – רצינות או מלכות, ואפילו סוג הפרחים משנה, הרי שמי שהולך ללמוד עיצוב אירועים ילמד גם את הפרק המעניין הזה של "לדבר אל האורחים בפרחים", וזה כולל גם את הזר לכלה.
עבודה מול אנשים
בין נושאי הלימוד בתחום עיצוב האירועים, חשוב להכיר את כל עולם הספקים העומד מאחורי ההפקה הזו, וגם כיצד לנהל את קשרי הלקוחות. לימודים לעיצוב אירועים מעשירים גם בנושא הזה, תוך כדי מתן עבודות יישומיות בשטח, ובדרך כלל גם תוך הגשה של פרויקט גמר שמכשיר לעבודה בשטח עם ניסיון. עבור מי שפותח חברה פרטית – רצוי לקחת קורסים להעשרה בנושאי הניהול.