המפיק הוא ה"דבק" ביצירה – העיתונאית, הקולנועית, בהפקות אירועים ועוד. מפיק אחראי לליהוק של מבצעי התוצרים – בין אם אלו הכתבים, השחקנים ועוד, הוא מקשר בין כולם – מוסיקאים ליצירת הפסקול, פרסומאים, גרפיקאים, כתבים ואפילו מתאם צילומים ורישיונות צילום באתרים. הוא אחראי במקרים רבים גם לגיוס התקציב ולחלוקתו בין המשתתפים בהפקה, ובכך הוא אחראי להצלחתו של אירוע או כל הפקה שהיא. לכל מפיק דרוש ידע וניסיון רב בכדי להעמיד הפקה מוצלחת, אולם קודמים לכל זאת הם הלימודים המובילים להפקות למיניהם, וההתנסות בשטח בפרויקטים יישומיים על פי הנלמד בקורס.
עובדים ומעסיקים
בענף ההפקות – ובעיקר בתחום התקשורת, ידוע על כ – 300 מפיקים )בהערכה גסה) בכל שלב שהוא בהפקה, כשבכל שנה מצטרפים עוד עשרות מפיקים יוצאי קורסים שונים בהפקות אל שוק העבודה. המעסיקים הבולטים בתחום ההפקות בתקשורת הם העיתונים למיניהם – המקוונים והפיזיים, מקומונים, אתרי אינטרנט למיניהם, תחנות רדיו שהן אזוריות, רשות השידור, הרשות השנייה, קשת, רשת, משרדי פרסום, אולפני מוסיקה ועוד.
המשכורות של מפיקים
לא ניתן לאמוד משכורתו של מפיק מתחיל בתחום זה או אחר שלעתים יכול להתחיל לעבוד כמעט בהתנדבות אל מול מפיק ותיק בעל ניסיון שעובד באולפני טלוויזיה ועשוי להשתכר גם בסביבות 10,000 ₪ לחודש או יותר. השכר הינו דינאמי ויכול להשתנות גם עם הפרויקטים מתוקצבים ברמות הולכות ועולות. מצד שני אפשר למצוא מפיקים בתעשייה שגילם אינו עולה על 25 לצד מפיקים בני 30 ו- 40 ומעלה, שמשתכרים באופן דומה - הכול עניין של ביסוס המקצוע.
מאבק מתמשך ותוצאות
בשנים האחרונות תחום ההפקות עבר טלטלות קשות ועימו תחום התרבות בישראל, כשנעשה מאבק להשיג רישוי מקצועי למפיקי אירועים ולאמרגנים לחדד את תרומתם של מפיקים מקצועיים ומוכשרים ולתרום לקהילה בעשייה המקצועית. לכל פרפורמר בארץ ובעולם באשר הוא, ישנו מפיק משלו והפקה שלמה שעומדת מאחוריו, כמו גם באירועים הקשורים למדינה, לספורט, לכנסים ועוד. לכן מי שדואג לכך בארץ - הוא איגוד הפועל למען רווחת המפיקים, לייצוגם מול גורמים וגופים שונים ולהתמקצעותו של ענף ההפקות, והוא אשר יוצר בסיס איתן בענף שמפרנס משפחות ומפיקים רבים.