שמו של המקצוע מסביר במה הוא עוסק, ועיקרו – העברת המסר המחודד והמדויק לקהל היעד, מעין שימוש ב"עיפרון הכי חד בקלמר" כדי להעביר מסר כל שהוא. תקשורת חזותית אינה רק תחום העיצוב הגרפי, בניגוד להנחה הרווחת, אלא כל מה שיכול להיות קשור בממד של העברת זוית ראיה מסוימת ואמירה, לכן ניתן לשלב בכך גם אלמנטים של שמע, תחושה ושאר החושים. למעצב יש כלים רבים לשימוש: צבעים, צלילים, מילים ועיצובן, גרפיקה, חומרי גלם מכל סוג שבנמצא ועוד. הבחירה של כל אחד מהמרכיבים הללו יכולה לשנות את המסר, כמו גם הרכבת המסר עצמו דרכם.
מהן מטרות לימודי תקשורת חזותית?
מסגרת הלימודים בתקשורת חזותית שואפת להקנות ללומדים תשתית רחבה של ידע, כלים ומיומנויות שימוש בכלים שונים ליצירת מסר חזותי. הלומדים יכירו לעומק את התוכנות המקצועיות שבשימוש המעצב הגרפי, יפגשו בחומרי גלם וירכשו שיטות עבודה שונות ומקצועיות, יתנסו בהכנה של תרגילים שונים ופרויקטים בעיצוב גרפי ויפתחו את היכולות הגרפיות והויזואליות שלהם על פני בסיס הידע הנרכש.
מהם נושאי הלימוד בלימודי תקשורת חזותית?
נושאי הלימוד בתקשורת חזותית בדרך כלל משתנים בין מוסד לימודים אחד לשני על פי קהל היעד וצרכיו, היקף הלימודים שנקבע מראש, מספר הנושאים הנלמדים ועוד. נושאי הלימוד מתחלקים לעתים על פי תוכנות – כמו למשל, Flash, Dreamweaver, Illustrator, Indesign, Photoshop וכן עוד תוכנות לעיצוב ולאמנות. נושאי הלימוד יוכלו להתחלק גם על פי נושאים: לימוד בדו ממד – איור, רישום וצילום, עיצוב בתלת ממד, טיפוגרפיה, עיבוד תמונה, אינטרנט, אנימציה, וידאו ובחלק ממוסדות הלימוד המלמדים זאת כתואר יתכנו קורסים לבחירה.
מה עושים עם תואר בתקשורת חזותית?
הנפתחות בתחום לבוגרי לימודי תקשורת חזותית הדלתות רבות מספור ומבטיחות עולם שלם של יצירה. בוגרי קורסים בתקשורת חזותית יכולים להשתלב בשטח הפרסום בתחום העיצוב הגרפי לספרים, מיתוג, כארטדיירקטורים, בתחום המולטימדיה – עיצוב אתרים, אנימציה, פרסומות לטלויזיה וממשקים נוחים, עיצוב אייקונים לאפליקציות, יזמים בתחום העיצוב ושילוב מיזמים בהייטק ובארגונים שונים, לפתוח משרד עצמאי בתחום