ככל שהטכנולוגיה מתפתחת כך גם מתפתחים ערוצי התקשורת השונים. התקשורת החזותית הפכה להיות כלי המכירות, שיווק ופרסום הכביר ביותר ומשמשת למגוון רחב של צרכים. התקשורת החזותית משלבת אלמנטים מעולם העיצוב הגרפי לצד אמצעים מתחום התקשורת במדיה החדשה – טלוויזיה, אינטרנט, סמארטפונים וכו´. תקשורת חזותית הינו העמק השווה לאוהבי עיצוב גרפי ותקשורת שמעוניינים לפתח קריירה משתלמת ומעניינת.
מי הוא קהל היעד של לימודי תקשורת חזותית?
תקשורת חזותית הינו תחום לימודים מרתק אך אינו מיועד לכל אחד ואחת. לימודי תקשורת חזותית מיועדים בראש ובראשונה לבעלי ראש יצירתי ואסתטיות חזותית. הלימודים מיועדים לאלו המעוניינים לשלב מצד אחד את הפן האמנותי בחייהם עם המציאות והרצון להתפרנס בכבוד מצד שני. אם גופנים שונים של כתב מושכים אותך, חוברות קומיקס ריתקו אותך, אתה נהנה לעבוד מול המחשב ולהתעסק עם עיצוב תמונות ועריכה – המקצוע הזה בשבילך.
אופציות תעסוקה לבוגרי לימודי תקשורת חזותית
בוגרי לימודים בתקשורת חזותית יכולים להשתלב במגוון רחב של תעסוקות כאשר המשרות המובילות בתחום יהיו חלק מעולם הפרסום והשיווק – עובדים כמעצבים גרפיים ומדיה אינטראקטיבית, ארטדירקטורים, עבודה בתחום המדיה המודפסת, תקשורת חזותית באינטרנט, באולפני טלוויזיה ועוד. מעצב תקשורת חזותית יוכל לעצב בין השאר כרטיסי ביקור, ספרים, פרסומות, כרזות, קטלוגים, הזמנות, אריזות מעצבים, פרסומות בדפוס ובאינטרנט ועוד.
מה לומדים בתקשורת חזותית?
תקשורת חזותית ניתן ללמוד לתואר ראשון וגם בקורס במסגרת לימודי תעודה. במסגרת הלימודים ייחשפו התלמידים לגורם הפסיכולוגי והגורם התרבותי שמשפיע על המדיה החדשה, על ערוצי התקשורת הרבים בעידן המודרני, על תקשורת חזותית והרעיון שמאחוריה, על פיתוח חשיבה יצירתית ושיווקית, על עיצוב גרפי, על עיצוב ממשקים, על עולמות וירטואלים, על עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט ועוד.