תחום הפוסט פרודקשן הוא אחד התחומים החשובים ביותר של עולם הפרסום, הקולנוע והטלוויזיה. למרות שרוב העבודה נעשית מאחורי הקלעים, אין הפקה המסוגלת לתפקד ללא אנשי פוסט פרודקשן
שלב הפוסט פרודקשן הוא השלב שמגיע לאחר שלב הצילומים. אחרי שכתבנו תסריט, עיבדנו אותו לסרט כולל הכנה של story board, אחרי שלב הליהוק והחזרות יוצאים לצלם את הסרט בפועל. השלב שלאחר צילומים הוא שלב הפוסט פרודקשן. בדרך כלל מדובר בשלב הפחות זוהר של תעשיית הקולנוע והטלוויזיה שעוסק בעיקר בעריכה של התמונות, עריכה של הסאונד, טיפול בדיאלוגים, הקלטה נוספת של שחקנים, הוספת אפקטים דיגיטאליים מיוחדים, הוספה של מוסיקה ופס קול ועוד. בדרך כלל מדובר בשלב הדורש מספר אנשי מקצוע העובדים יחד במקביל.
מתי מתעורר צורך לפוסט פרודקשן?
כל מה שמשודר באמצעי השידור או הפרסום הויזואליים זקוק לפוסט פרודקשן, אפילו סרטוני תדמית זניחים ברשת האינטרנט. מאחורי כל פרסומת, תכנית טלוויזיה סרט קולנוע או קליפ באינטרנט נמצא אדם העוסק בפוסט פרודקשן. הרבה אנשים חשובים בתעשייה סבורים שמדובר באחד השלבים החשובים ביותר של כל פרויקט ובצדק. השלב שבו כל החומר וכל המאמץ מתרכז לנקודת זמן אחת שקובעת כיצד ייראה המוצר הסופי הוא שלב הפוסט פרודקשן, ובלי פוסט פרודקשן יצירתי וטוב, המוצר הסופי עלול לצאת רחוק מאוד מתחום הציפיות.
תעסוקה בתחום הפוסט פרודקשן
תעשיית הפוסט פרודקשן היא תעשייה תחרותית ביותר המשופעת בביקוש והיצע. כמו בכל שאר התחומים, האנשים המקצועיים, היצירתיים והמיומנים ביותר הם אלו שמצליחים לבנות להם שם של אנשי פוסט פרודקשן ממבוקשים, ולהיות מתוגמלים בהתאם. על מנת לעבוד בתחום יש ללמוד את אחת מן המלאכות הקשורות לשלב זה כגון: עריכת וידאו, אנימציה או עריכת סאונד. ניתן ללמוד במסגרת מסלולי לימוד אקדמיים כמו לימודי קולנוע או לקחת קורסי הכשרה בתכנות פוסט פרודקשן כגון פרמייר, תוכנה לעריכת סרטים, או אפטר אפקט, תוכנה להוספה של אפקטים.
מי מתאים לעבודה בפוסט פרודקשן?
עבודה בתחום הפוסט פרודקשן מתאימה לאנשים המסוגלים לשלב היטב בין שני תחומים שונים: התחום היצירתי, והתחום הריאלי. עבודתו של איש הפוסט פרודקשן דורשת מצד אחד הרבה חופש אומנותי ויצירתיות לצד דיוק והקפדה על כללים ומבנה ברור. עבודות הפוסט פרודקשן הטובות ביותר משלבות היטב בין שני התחומים, והופכות יצירה בינונית ויצירת מופת אמיתית.