שלום רב,
אשמח לעצה מבעלי הניסיון-
אני בתהליכי רישום למסלול הסבה להוראה בבית ברל (אני אקדמאית עם תואר שני). הרצון המקורי שלי היה להיות מורה ביסודי, כאשר תחום העניין המרכזי שלי הוא לשון/שפה עברית.
כעת אני עומדת בפני בחירה בעצם מאחת מתוך שלוש תכניות אפשריות:
1. המסלול ה"רגיל" לו שאפתי, של התמחות בלשון כחוג ראשי, ובו (אחרי הפטורים והכל, וכולל שעות התנסות מעשית בבית ספר) אני נדרשת ל 49 ש"ש.
2. מסלול "אקדמיה- כיתה" (הכולל יותר פרקטיקה ב"שטח", ממש כחלק מצוות בית ספר, וגם כנראה כולל מלגה), שבו אין התמחות אחת אלא בחירה בשתי "חטיבות". אפשרות אחת זו חטיבת לשון + מולדת, ואז סה"כ ייצא 41 ש"ש
3. מסלול "אקדמיה כיתה", כאשר שתי החטיבות הן הפעם: מולדת +תרבות ישראל. פה כבר אני לגמרי "מאבדת" את נושא הלשון, ומצד שני.. אני נדרשת רק ל 32 ש"ש (וזה כמובן חיסכון אדיר בזמן ובכסף).
**ברור שהאופציה השלישית הכי "קורצת" הן מבחינת הפרקטיקום שזה הדבר החשוב, והן מבחינת התנאים הנוחים - פחות ש"ש = פחות כסף + יותר זמן פנוי... אבל בדרך אני מאבדת קצת את המסלול והעניין המקורי שלי, שזה הלשון...
אשמח לתובנותיכם ולעזרתכם בנושא, וכמו כן- במידה ואני יוצאת עם תעודת הוראה שבה לא מצוינת התמחות בלשון- האם עדיין אוכל ללמד לשון בבית ספר יסודי? יש בכלל חשיבות לתחומים , בפועל? או שכל מורה ביסודי יכול ללמד בעצם כל תחום?...
כל עצה ותשובה תתקבלנה בברכה :)
אורית