מורה טוב הוא מורה לחיים, אולם על מה הלומדים מסתכלים? ישנו אינסטינקט שפועל באופן אינטואיטיבי ומגלה להם מסרים שונים דרך שפת הגוף של המורה. כששפת הגוף של המורה מביעה את המסר הרצוי, אין מקום לטעויות
למורה ישנה אחריות אולי יותר גדולה מכל אחד אחר להעביר את המסר שלו באופן ברור. יש לו יכולת וכלים לבדוק את מה שנקלט במוחות התלמידים בשלב מאוחר יותר, ולא רק "לזרוק את המידע" לאוויר. מורה או מחנך מצויים לפני הכיתה, הם המנצח על התזמורת ותפקידם ליצור מרקם נוח בכיתה לתקשורת בין אישית ולקליטה טובה של החומר. שאיפה זו של המורה נועדה כדי שהלמידה תהיה קלה יותר לכל תלמיד, ולכן הוא רשאי להשתמש בכלים הרבים שיש לו, כולל בשפת הגוף.
תקשורת סמויה בין מורה לכיתה
תלמידים אוהבים לחקות מורים ולהסתמך על המניירות הקבועות שלהם, אולם אומרים שלמעשה 90% מתקשורת תלמיד – מורה מבוססת על פני התקשורת הסמויה. התקשורת הזו מתבטאת בשפת גוף, באינטונציה, דיקציה, עוויות פנים וגוף, טון הדיבור והמקצב ועוד. על מנת לשפר את הלמידה בקרב התלמידים, המורה יכול לפתח את יכולותיו להעביר מסרים באופן מודע גם דרך שפת הגוף באמצעות קורס תקשורת שפת גוף שתשדר קרבה, פתיחות, תקשורת טובה.
|
|
הכל בשפת גוף - מקצועות ההוראה |
|
|
רצוי שמורה ילמד איך להקרין את המסר הנכון
כשהמורה נכנס לכיתה, עיני התלמידים נשואות אליו. כבר מהכניסה, הוא יכול לשדר מסר שישפיע לפחות לאורך כל השיעור, ולא לאבד קשר עם אף תלמיד במהלך השיעור. מאידך יכול להכנס מורה שאין לו שליטה על המתרחש בכיתה, התלמידים מזלזלים, רואים שהוא "נחבא לכלים" ושומר על ריחוק מאחורי שולחן או חפץ אחר, טומן ידיו בכיסים או שוקע מדי לתוך הלוח או הספר.
איך ללמוד את שפת הגוף הרצויה?
מלבד ספרים ומידעונים שמלמדים אנקדוטות שונות בתחום שפת הגוף, ישנה אפשרות ללמוד ולתרגל עד כדי שליטה מלאה את שפת הגוף הרצויה, מה אומרת כל מחווה ולרכוש את הכלים כדי להעביר את המסר באופן הרהוט והקליט ביותר. בקורס אפשר ללמוד יותר על תווי פנים, תנוחות, תנועות, מחוות שנעשות באופן בלתי רצוני ועוד.