בשנת 2005 הסדירה הכנסת בחקיקה את מקצוע ייעוץ המס, ומאז ועד היום אנשים פרטיים כמו גם גופים עסקיים רבים משתמשים בשירותיהם של יועצי המס לצורך צמצום הוצאות המס שלהם.
כל מי שנתבקש פעם לתת דין וחשבון לרשויות המס ללא ספק היה זקוק לשירותיו של יועץ מס, אלא אם כן הוא בעצמו מוסמך כיועץ מס. רבים מאיתנו אינם בעלי השכלה נרחבת בכל הקשור להתנהלות פיננסית נכונה, ולכן בשנת 2005 חוקקה הכנסת חוק המגדיר באופן חוקי את מקצוע ייעוץ המס, ומאפשר לאנשים פרטיים או גופים עסקיים להשתמש בשירותיו של יועץ מס על מנת שייצג אותם אל מול רשויות המס כגון מס הכנסה, ביטוח לאומי ועוד. על מנת לעסוק בייעוץ מס יש לעבור הכשרה מתאימה ולהירשם בפנקס יועצי המס.
מהו תפקידו של יועץ המס?
עבודתו של יועץ המס היא לסייע לכל מי שמעוניין בכך לנהל את פעולותיו הפיננסיות בהתם לחוק במטרה לצמצם ככל שניתן את הוצאות המס במסגרת החוק הקיים. ייעוץ המס ניתן בתחומים שונים כמו ייעוץ פנסיוני, תכניות חסכון, חישובי שכר, חישוב החזרי מס, הגשה של בקשות להחזרי מס עבור שכירים, פתיחה של תיק במוסדות המס השונים ומתן ייעוץ. יועצי המס הם אנשים בעלי המכה של מנהל חשבונות מה שמאפשר ליועצי המס להחזיק בשני תחומי התמחות.
|
|
יועץ המס. עליו מוטלת האחריות לצמצם ככל שניתן את הוצאות המס במסגרת החוק הקיים |
|
|
איך לומדים ייעוץ מס?
כאמור, על מנת להפוך ליועץ מס יש להיות מנהל חשבונות מוסמך סוג 2 לפחות. לאחר מכן יש ללמוד קורס ייעוץ מס שבנוי מיותר מ400 שעות אקדמיות, בסיומן יש לעבור שתי בחינות הסמכה מטעם משרד האוצר ונציבות מס ההכנסה בנושא של מס וחשבונאות. בנוסף למעבר של שתי בחינות ההסמכה, יש לעבור שנת התמחות אחת ב משרד רואי חשבון או במשרד לייעוץ מס.
מה לומדים במסגרת קורס ליועצי מס?
במסגרת ההכשרה של יועצי המס לומדים הסטודנטים בקורס נושאים רבים כגון קורסים במיסוי בינלאומי, עקרונות המיסוי, ביטוח לאומי, הכנסות והוצאות, מס ערך מוסף, מיסוי תאגידים, מס שבח, הצהרות הון, שומה וערעור, תהליכי גבייה, הוראות לניהול פנקסים, אתיקה מקצועית, מיסוי מקרקעין, מיסוי רווחי הון, חוק עידוד השקעות ההון, ניכויים במקור, מיסוי ליחידים, פטורים ממס ועוד.