קורס מאמנים להוראה הוא קורס אשר מקנה כלים של אימון אישי וקבוצתי לעובדי הוראה המלמדים תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה.
לקות למידה היא בעצם לקות התפתחותית הפוגעת בתפקודי למידה בסיסיים, כך שלתלמיד אשר סובל מלקות זאת, קשה באופן ניכר לרכוש ולבטא ידע ומיומנויות ברמה המתאימה לגילו, השכלתו ולמנת המשכל שלו. הגדרת לקויי למידה משתנה ממקום למקום (שכן אין הגדרה אחידה), כך שלעיתים היא כוללת בתוכה גם את אלו אשר סובלים מהפרעת קשב, הפרעות ריכוז, היפראקטיביות, לקות למידה לא מילולית, לקות שפתית וכו´.
המצב כיום
כיום תלמידים רבים סובלים מהפרעות קשב, ליקויי למידה, וקשיי התנהגות. ילדים אלה חווים דחייה חברתית וכישלונות לימודיים עקב קשיים בהתמודדות עם אתגרים לימודיים ועם אתגרים חברתיים. כל אלה מערערים את ביטחונם העצמי וביכולותיהם ומחריפים את קשיי ההתמודדות שלהם, כך שנוצר כאן מעגל אכזרי של כישלון אשר מוביל לאכזבה, אכזבה אשר מובילה לכישלון וחוזר חלילה, כך שכול מעגל מוביל להחמרה במצב.
|
|
קורס מאמנים להוראה מקנה כלים לעובדי הוראה המלמדים תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. |
|
|
מטרת הקורס
מטרת הקורס היא להכשיר מורים אשר יהיו גם מאמנים אישיים עבור תלמידים בעלי לקויות למידה על ידי עבודה אישית וקבוצתית ממוקדת וקצרת טווח ובעזרת כלים של אימון בקבוצה. כול אלו יעזור לפתח אצל הילדים המשתתפים בקבוצה, אסטרטגיות של שליטה עצמית, ויסות רגשי והתנהגותי ואסטרטגיות של תפקוד חברתי ולימודי, כול אלו יעזרו להעלות את הדימוי העצמי של התלמידים ויחזירו להם את היכולת לתפקד בצורה נורמאלית ותקינה. הקורס בנוי על הרצאות, הדגמות והתנסויות בשימוש בכלי האימון הייחודיים. מטרה נוספת של הקורס היא להתנסות בכלים של אימון אישי כך שלמורה יתווספו עוד כלים לארגז הכלים שלו בעבודתו מול התלמידים.
נושאי הקורס
על מנת להפוך למאמנים אישיים לתלמידים בעלי הרעות למידה, חשוב שהמשתתפים יקבלו את הידע הנדרש לכך. נושאים הנלמדים בקורס: הבסיס הנוירולוגי של הפרעות קשב וריכוז ושל ליקויי למידה, כולל התייחסות לאבחונים ותרופות, מכלול האפיונים של הפרעות קשב בתחומי ניהול קשב, אימפולסיביות ותנועתיות יתר, מודלים תיאורטיים להבנת התופעות, (היפר אקטיביות), והתייחסות לאפיונים דומים בקרב ליקויי למידה, הדגמה והתנסות בכלים ספציפיים לתפקודים ניהוליים (ניהול זמן, דחיינות, ארגון, פתרון בעיות וקבלת החלטות), לתפקודים של ויסות רגשות ושליטה בכעס, ולתפקודים חברתיים, בחינת השפעתם של אפיונים אלה על התפקוד בלמידה, ביחסים החברתיים ובהסתגלות למסגרת.