על מנת שארגון מכל סוג יתקיים, דרוש מימון. היכולת לגייס כספים ממקורות שונים משתנה בהתאם למרקם האנושי המפעיל את הארגון, ועשויה להיות פעמים רבות הבסיס להצלחתו של המפעל או לכשלונו.
גיוס כספים מאנשים תורמים נעשה בזמן ועל פי שיטה שנבחרים מראש. כדי לגייס כספים יש לבנות תדמית ארגונית מסוימת שמורכבת מזהות הארגון וכן לשקף ולפרסם את הארגון כדי לסייע לארגון להגיע לכמה שיותר תורמים ולפתוח יותר סיכויי תרומה. גיוס כספים לארגון יכול להיחשב כעבודת יזמות או לפחות למקצוע בפני עצמו, המחייב תכנון אירועים, פיתוח מערך שיווק ומכירות, פיתוח צוות מקצועי – ובעיקר השקעת זמן רב, סבלנות ודבקות במטרה. לעתים קרובות מדובר באדם יחיד שמטפל בכל גיוס התרומות לארגון ורצוי שיהיו לו הכישורים הדרושים – כולל תושיה והיכולת לשמר קשר עם תורמים קודמים.
מהן מטרות הקורס לניהול ולגיוס משאבים?
הקורס יקנה כלים ויפתח מיומנויות לבניית מערכי לגיוס תרומות ולשיווק נכון של הארגון על מנת להגיע לתורם הנכון בתזמון הנכון ועל פי היכרות מעמיקה עם המשאבים ומקורותיהם – תורמים פרטיים, קרנות ועסקים, גורמים ממסדיים ועוד. באמצעות הקורס לומדים לבנות שותפויות עם התורמים ולהגדיל משאבים מסוגים שונים.
|
|
כדי לגייס כספים יש לבנות תדמית ארגונית מסוימת שמורכבת מזהות הארגון |
|
|
מה לומדים בקורס גיוס כספים לארגון?
תכנית הלימודים בקורס זה כוללת היכרות עם סוגי משאבים שונים הזקוקים לפיתוח ולהתייחסות בארגון והקצאת המשאבים להם כולל שימוש בכלי ניהול, כלי תקצוב ותמחור, העמדת מטרות ויעדים בגיוס כספים, מיתוג ושיווק העסק – ובכלל זה גם איך להציג את העסק לתורם, איך לכתוב בקשות למענקים, איך לערוך תחקיר לפוטנציאל של תורמים, מיהו המתרים הרצוי, עיתוי ותזמון גיוס הכספים, צרכים מתאימים – עלות מול תועלת, הפקות מכתבי תודה וחומרי דפוס, חומרי וידאו, איך להכין מצגות ופרוספקטים ייצוגיים, התקשרות מול ארגון או תורם פרטי, ארגון חוגי בית להתרמה, איך לטפל בחסויות עסקיות – גיבוש חסויות, הרחבת בסיס הארגון לחסויות נוספות ועוד.
איך ניתן להשתלב במישור התעסוקתי בתחום?
ניתן לומר שמדובר בעבודת יזמות או לפחות בעבודה הדורשת מוסר עבודה גבוה. כבר במהלך הקורס ניתן ליישם את הנלמד בתחום העסק או הארגון שאליו משתייכים – או ככלי נוסף למנהלי קשרי חוץ, למנהלים בפרויקטים שונים ולחברי הנהלה. ניתן לפנות לקבוצתו ספורט, לעמותות ולמלכ"רים, לארגונים חברתיים קיימים או בהתהוות, על מנת להציע את הכישורים ולגייס כספים בעבורם – ספונסרים ותורמים.