תעודת טכנאי היא אבן דרך במסלול לכיוון תואר בהנדסה, ומלבד הביקוש הרב למקצועות הטכנאות, יש בתעודה זו שימוש פרקטי ומשרות "חמות" רבות. איפה לעשות קורס בתחום הטכנאות?
לימודי טכנאות על כל סוגיהם מאפשרים, ללא צורך בתואר ראשון, לרכוש מקצוע פרקטי מיד לאחר הלימודים במגוון מקומות תעסוקה, ובמשכורות גבוהות יחסית במשק. מסיבה זו, ישנה נהירה רבה לקורסי טכנאים ברחבי הארץ, כצעד ראשון במעלה הדרך כדי להמשיך לתואר הנדסאי או לתואר מתקדם יותר – מהנדס, מהנדס בכיר וכן הלאה. מוסדות הלימוד פותחים מדי שנה קורסים רבים, מגוונים ועונים לצרכים המשתנים במקצועות הטכנאות, ומנסים לספק מענה לצרכי המעסיקים וגם לאלו שמעוניינים להתקבל ללימודים אלו. בחלק ממוסדות הלימוד מתקיימות גם מכינות טכנולוגיות, על מנת להקל בקבלה ללימודים.
טכנאי – מקצוע לחיים
הטכנאי הוא בעל מקצוע ותעודה לכל החיים. לרוב, הוא יכול לפנות ולעסוק בתחומו כל אימת שירצה, ובכך צובר יתרון תעסוקתי. הטכנאי יכול לצבור ניסיון בתחומו ולהתקדם בשרשרת המקצועית של החברה, או להירשם ללימודי המשך – לימודי תואר ראשון בתחום הנדסאות או תואר בהנדסה. במקומות תעסוקה שונים הדוגלים בפיתוח עובדים, משקיעים בעובד שמראה נכונות להתקדם בכך שהוא לומד על חשבון מקום העבודה את התואר, או מגלים גמישות בעניין לוח זמני הלימודים בשילוב העבודה.
|
|
ישנם סוגי טכנאים רבים, בעידן הטכנולוגי של ימינו שבו ישנם טכנאים מומחים באופן ייחודי להתמחות מסוימת. |
|
|
סוגי טכנאים שונים – מה הדומה?
ישנם סוגי טכנאים רבים, והיד נטויה – בעידן הטכנולוגי של ימינו שבו ישנם טכנאים מומחים באופן ייחודי להתמחות מסוימת. ישנם טכנאי טלפונים ניידים סלולאריים – אותו מצרך מבוקש שכנראה לא יעלם מן העולם בזמן הקרוב, טכנאות מכשירי חשמל – אחד התחומים היותר מבוקשים לרבות כל הקשור באלקטרוניקה, טכנאות מזגנים, טכנאי סאונד, טכנאי מחשבים, טכנאי מיגון ותקשורת, טכנאי שיניים, טכנאי רכב ועוד. ישנו דמיון בין הטכנאים כולם – הם יכולים לעבוד באופן עצמאי, ומכיר את הפרקטיקה של התחום שבו למד, עד כדי כך שהוא יכול לדעת איך לתקן ולתחזק בתחום שבו למד, איך ניתן לבנות את המוצר ועוד. הוא יוסמך עד לדרגה מסוימת ממנה ניתן להתקדם על ידי למידה והסמכה מקצועית נוספת
למה כדאי לעשות קורס בתחום הטכנאות?
כל מוסד לימודים מספק את כל הכלים הנדרשים כדי להסמיך לאותה תעודת טכנאי. הכלים הללו בנויים מאופן למידה עיוני ומאופן למידה התנסותי ויישומי, שבו צוברים ניסיון בכל הנלמד. הפרויקט שלרב מתבקש מידי כל מי שלמד את התחום יכול לשרת את המועמד לעבודה כמוצר בתיק העבודות.