אפשר לומר, כי במקצוע הייעוץ הארגוני נדרש לא מעט אומץ כדי לשנות, לעתים מן היסוד, את שיטת העבודה וההרכב בעסק, ארגון או חברה. יועץ ארגוני בעל תואר שני בתחום יכול לתרום גם בתחום השני שבו הוא מוסמך ומתמצא – מה שמהווה יתרון מקצועי.
בכל רגע נתון, ישנו שינוי שצריך להיעשות בארגון על מנת להגיע לתפוקה טובה יותר, לרווחים וליעילות במקום העבודה. ישנה אפשרות גם לשנות דבר מה בארגון או את אופן העבודה ואפילו את מבנה המחלקות, על מנת להגיע אל המטרה אליה מכוונים המנהלים. מדי שנה, נפתחות תוכניות לימוד לתואר שני בייעוץ ארגוני, אשר במסגרתן לומדים את התיאוריות החדשניות ביותר בתחום הניהול והשינויים בארגון. בנוסף, התואר השני מכשיר חוקרים בתחום כדי להצעיד את התחום קדימה.
|
|
בכל רגע נתון, ישנו שינוי שצריך להיעשות בארגון על מנת להגיע לתפוקה טובה יותר, לרווחים וליעילות במקום העבודה. ישנה אפשרות גם לשנות דבר מה בארגון או את אופן העבודה ואפילו את מבנה המחלקות, על מנת להגיע אל המטרה אליה מכוונים המנהלים. |
|
|
למה לעשות MA בייעוץ ארגוני?
במהלך התואר השני לייעוץ ארגוני, הלומדים יוכשרו לאבחן את צרכי הארגון ולהעמיד מטרות בהתאם, לקבוע יעדים ולהפעיל תוכניות רב – שלביות כדי הביא את השינוי לידי ביטוי ועל פי לוח הזמנים הנתון. על היועץ הארגוני להיות בעל ידע רב בתחום הניהול, הרכבי ארגונים מערכתיים, בתחום הכלכלה ויעילות כלכלית נכונה לארגון תוך מקסום הרווחים שלו. מי שמעוניין לחקור את התחום מאחורי הקלעים ואפילו במהלך עבודתו היישומית בעולם הייעוץ הארגוני, יכול לבחור במסלול של תזה – תואר הכולל עבודת מחקר.
האם חייבים ללמוד ייעוץ ארגוני כתואר שני?
הייעוץ הארגוני נלמד כתואר שני לבעלי תואר ראשון בתחום משאבי אנוש, מדעי ההתנהגות או בעלי תואר ראשון במקצועות ובנושאים אחרים – כאשר המועמדים נדרשים לעמוד בלימודי השלמה לתחום ולעבור ועדת קבלה. התואר השני מקנה מומחיות ליועץ הארגוני בעולם פיתוח משאבי האנוש, ההתנהגות הארגונית, מקנה כלים לחקור בשיטות מחקר איכותניות לניתוח הנתונים ועוד. ניתן ללמוד את התחום גם כקורסים לבעלי ידע כמו מעולם ניהול עסקים, סוציולוגיה, חינוך וכלכלה.
מה לומדים במהלך התואר השני לייעוץ ארגוני?
בתואר זה, מיומנויות ייעוץ, מיומנויות לאבחון ארגוני, לייעוץ, לאבחון קונפליקטים ולניהולם, ניהול זמן, תרבות ארגונית, איך להניע עובדים, ניהול של ישיבות ושל דיונים, צורות שיווק שונות, הדרת תפקידים, פיתוח מנהלים, ניהול משברים ועוד צורות שונות שמטפלות באבחון משברים ובשינויים. בנוסף, לומדים איך לשפר את המיומנויות הבין אישיות לתקשורת נכונה ולשיווק עצמי נכון, איך להשתמש בדינאמיקה קבוצתית, איך להציג פרזנטציות למנהלי חברות וכן הלאה. במהלך התואר הלומדים יצפו בסרטים, יתנסו בסימולציות, ינתחו מקרים ויגישו פרזנטציות.