מילון במונחים מוזיקליים
ככל שעולם המוסיקה עשיר ומגוון, ישנו מספר אין סופי של אנשים ובעלי תפקידים בו, שמוגדרים באופן שונה האחד מן השני, ובאותו אופן ישנה אפשרות שאותו אדם יחבוש אין ספור כובעים מוסיקליים שיגדירו את עיסוקו >
מגזין
מוזיקה, סאונד ונגינה
מילון במונחים מוזיקליים
בתעשיית המוסיקה ישנה שפה מדוברת בין כולם, מין מילות מפתח שכאלו, וככל שהשפה עשירה יותר, קל יותר לתקשר בין אנשי המקצוע, ולהבין את מה שעומד מאחוריהן.
- מערכת ToStudy
- |
-
16/08/2012
- |
-
12:44
- |
-
3385
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
ככל שעולם המוסיקה עשיר ומגוון, ישנו מספר אין סופי של אנשים ובעלי תפקידים בו, שמוגדרים באופן שונה האחד מן השני, ובאותו אופן ישנה אפשרות שאותו אדם יחבוש אין ספור כובעים מוסיקליים שיגדירו את עיסוקו בעולם המוסיקה. ישנם תפקידים שניתן להבין את פשרם על פי ההקשר גם לתחומים שונים ממוסיקה, כמו למשל יחצ"ן אשר מייצר סדרת ראיונות למדיה של האמן ופרסום האלבום החדש, מוציא לאור מוזיקלי ועוד, אולם ישנם תפקידים ייחודיים לעולם המוזיקה שטומנים בחובם יותר משמעויות מלבד ההגדרה השטחית.
האנשים שעומדים מאחורי היצירה
כדי להוציא יצירה מוזיקלית לאויר העולם, יש צורך בפעולות שונות, כמו הלחנה, כתיבת שירים, ליריקן המתאים את המילים ללחן או להיפך, הפקת המוסיקה – כלומר עיבודה באופן מסוים על פי סגנון או עריכתה מחדש, זה יכול להיות חוקר מוזיקת מחשב – איך לסנתז סאונד ואיך להלחין באופן אלגוריתמי או בונה כלים מוסיקליים, ישנו כותב בצוות – שיכול להיות פזמונאי או כותב ג´ינגלים שיענה לדרישות חברת התקליטים – ופעמים רבות יעבוד כ"פזמונאי ע"פ שכר" כשהזכויות ליצירה תהיינה בעצם של מזמין העבודה.
|
|
כדי להוציא יצירה מוזיקלית לאויר העולם, יש צורך בפעולות שונות |
|
|
אנשי אולפן
אנשי האולפן נדרשים להיות בעלי הידע המקיף ביותר בעולם המוסיקה. מהנדס קול חי יתערב בבדיקת הסאונד ויכין לקראת הופעה חיה, יכול להיות מהנדס מאסטרינג ומיקסינג – שני שלבים חשובים לאחר הקלטת חומר הגלם באולפן, יועץ אקוסטיקה, טכנאי אולפן או טכנאי קול שמעמיד את כל הציוד ביחס המתאים, מהנדס הקלטות שיהיה אמון על ייצור המוסיקה שתשביע את המפיק או את הלהקה, ויכול להיות לו ידע מקיף בתחום ההקלטות על שלביהן השונים.
האנשים אשר עומדים בחזית
האנשים שבחזית אלו כמובן הלהקה או האמן עצמו. אלו יכולים להיות גם המורים למוסיקה – באופן פרטי או שכיר באוניברסיטה, קונסרבטוריון או במכללה. לרוב, האמנים אינם אותם אנשים שמטפלים בהגברה ובהפקה הפעילה של המוצר – נהוג לזמן אדם שיפיק את המופע, את התקליט או את הפרויקט – אדם שיש לו ככל שניתן כובעים בעולם המוסיקה על מנת להשתמש בקשריו לקידום המוצר או המותג.
האנשים שמשווקים
אומרים, שאלו הם האנשים ששיכולים להכריע בסופו של דבר את הליך היצירה המוסיקלית. אנשי השיווק במוסיקה יכולים להיות הזבן בחנות שמציג את החומר המוזיקלי בפני קהל, יועץ עסקי בעולם המוסיקה, יזם, איש חלוץ – אשר מגיע לפני האמן לאתר ההופעות ומסייע לתאם מסע הופעות תוך מילוי כל הדרישות של הלהקה, זה יכול להיות איש צוות קידום המכירות שבתקשורת עם אמצעי המדיה השונים או איש מכירות – בעל קשרים עם לקוחות כמו חנויות, ספקיות שטח מדף או ספקיות של מוצרי מוזיקה.
אתם חובבי סאונד שרוצים למסד את התחביב? ריכזנו לכם בכתבה זו את הקורסים הקיימים בשוק הלימודים ומתמחים בסאונד, על כלל היבטיו. אתם המשך...
יש לך חלום להיות ה-Avicii הבא ולהצליח בענק בתחום ההפקה המוזיקלית? אתה מכור כל כך ליצירת מוזיקה, עד שבא לך להקים אולפן אישי בביתהמשך...
הביצועים של המועמדים ב-The Voice הם ללא ספק מרשימים ומקצועיים (רובם לפחות). אבל אל תטעו! רבים מהמועמדים בתכניות הריאליטי בתחום המשך...
תפקידם של המלחינים הוא לכתוב ולסדר מוזיקה מקורית במגוון סגנונות מוזיקליים. תמיד היה לכם את הכשרון להלחין? רוצים להפוך את זה למקהמשך...