מזכירות אינו מקצוע "נשי", הוא מצריך איכויות אישיות מסוימות, ידע ומיומנויות בניהול המשרד. הכלים הפרקטיים לניהול המשרד אלו לרוב כלים ממוחשבים, אולם ישנן מיומנויות בין אישיות שנרכשות גם במהלך קורס מזכירו
הסמכויות לניהול המשרד נתונות בידיהם של המזכיר או של המזכירה הבכירה במשרד, שמהווים גם את יד ימינו של המנהל. מעמדו של מזכיר החברה הוא שווה ערך לתפקידו של מנהל אדמיניסטרטיבי – עליו לנהל את המשרד במישורים שונים – בידיו כלים לשמירה על סדר העבודה במשרד ועליו לגלות פתיחות מחשבה וכריזמה על מנת להבין את הדינאמיקה בעבודה בכל רגע נתון, ולהעניק פתרונות יצירתיים גם במקרים בעייתיים. ישנם סוגים שונים של תפקידי מזכירות, כשכל אחד מאלו מצריך התמקדות בידע מקצועי רלבנטי לתחומו.
להיות מזכיר בכיר
המזכיר הבכיר עובד לימינו של מנהל המשרד או הארגון. משרת המפתח שבידו מחייבת הכשרה מתאימה או ניסיון מוכח לאורך שנים וכן המלצות. קורס מזכירה אישית מקנה ללומדים את כל התכנים לצורך כך, כמו למשל סביבת עבודה ממוחשבת ועבודה עם תוכנות שונות לניהול המשרד, ניהול חשבונות וכספים, הקלדה מהירה או עיוורת ולעתים גם יכולת תקצירנות וגם כתיבת מסמכים רשמיים, שיווק ויחסי ציבור, תקשורת בין אישית מצוינת – וכל אלו מתורגלים באופן מעשי בקורס.
|
| עבודת המזכירות דורשת ידע במספר רב של תחומים | |
|
להיות מזכיר רפואי
המזכירות הרפואית משרתת את המערך הרפואי במדינה, ובתוך זה שירותי הבריאות נצרכים למגוון משימות ארגוניות שקשורות בקבלת קהל, בהפנייתו, בהענקת מענה חזותי וטלפוני, לטפל במסמכים ולהעניק שירותים גם לאנשים מתוך מערך הרפואה במעבדות ובמכוני מחקר רפואיים או במרכזי השירות השונים. מזכירה רפואית היא תפקיד שמחייב התמחות מיוחדת בקורס מזכירה רפואית.
להיות מזכיר משפטי
המזכיר המשפטי מחויב לדעת מהן ההתנהלויות מול בתי משפט ומול מחלקות ממשלתיות משפטיות, איך לעבוד בצמוד לעורך דין ולקבל מושג אודות החוק בישראל, תוך שהוא משתמש במונחים משפטיים שיוצרים שפה משותפת אחת עם עורכי הדין שלצידם הוא עובד. ישנן תוכנות משפטיות שמחייבות התמצאות בהן בפרט ובתוכנות לניהול משרד בכלל.
להיות מזכיר חברה
מזכיר חברה הוא בעל אחריות ומעמד מיוחד ושונה מתפקידי המזכירות הרגילים. עליו לדווח לרשם החברות, לדווח לרשות לניירות ערך וגם לבורסה, עליו לערוך פרוטוקולים של ישיבות דירקטוריון או באסיפה כללית, ולהיות בקיא בכל ההליכים והתקנות שבנושא כדי לשמור על הליך ניהול תקין בחברה כשהיא מבוקרת ומפוקחת. ישנם קורסים למזכירות חברות, אשר מרחיבים את הדעת ואת מיומנויותיו של המועמד להיות מזכיר חברה.