המכללות הטכ´- צד הלומדים
מנתונים בשטח שעולים מן המכללות השונות, ניכר כי רבים יותר בשנים האחרונות נמשכים ללימודי ההנדסאים ולא בכדי- מדובר במסלול הכשרה שאינו ארוך במיוחד- שנתיים בלבד, שנותן הרבה ידע פרקטי ושיש לו ביקוש רב בשוק העבודה. בעיקר ה>
מגזין
הנדסאים
המכללות הטכ´- צד הלומדים
בעוד מאבק המכללות הטכנולוגיות מול משרדי האוצר והכלכלה נמשך, נשמעים גם קולות של מי שבפועל לומדים במכללות הללו, ורואים כיצד הקיצוצים וחוסר ההשקעה התקציבית משפיעים על הלימודים ומקצועיותם.
- מערכת ToStudy
- |
-
07/10/2013
- |
-
11:56
- |
-
3060
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
מנתונים בשטח שעולים מן המכללות השונות, ניכר כי רבים יותר בשנים האחרונות נמשכים ללימודי ההנדסאים ולא בכדי- מדובר במסלול הכשרה שאינו ארוך במיוחד- שנתיים בלבד, שנותן הרבה ידע פרקטי ושיש לו ביקוש רב בשוק העבודה. בעיקר הדבר קורץ למי שמחפשים לבצע הסבת מקצוע לאחר שרכשו תואר אקדמי פופולארי או למי שלא רכשו השכלה בצעירותם ומעוניינים בדיפלומה מסוימת כאשר התבגרו או נכנסו לעבודה. בד בבד התאחדות התעשיינים שוב ושוב מתריעה כי יש מחסור עמוק בעובדים טכניים ובהנדסאים במשק.
|
|
להכשרת הנדסאים נדרשים מרצים מעולים וגם מכשור חדיש. |
|
|
כבר 30 שנה לא נגעו בתקציב
מול הסטודנטים למקצועות ההנדסאים, שמעידים שמדובר בהסבת מקצוע שבהחלט יש מה לעשות איתה לאחר מכן בשוק, ושרבים בוחרים במסלול לימודים זה ביודעין שיתקשו להשלים תואר שלם, עומדות המכללות עצמן שלצערן אינן יכולות להציע הכשרה ברמה הגבוהה ביותר כפי שנהוג במדינות העולם. לדברים חלק מראשי המכללות הטכנולוגיות להכשרת הנדסאים, לא רק שהם מחוסרי ציוד מתקדם שעל התלמידים להכיר ולהתנסות בו, אלא שהן גם אינם יכולות להרשות לעצמן להעסיק מרצים שעוסקים בנושא בפועל משום שאלו דורשים שכר להרצאה גבוהה ממה שהמכללות יכולות להרשות לעצמן. או במילים אחרות,כפי שאחת המנהלות ניסחה זאת: כבר 30 שנה שלא נגעו בתקציבים של המכללות הטכנולוגיות ובדקו לעומק מהם צרכי המכללות הללו.
הכשרה מעשית וקצרה לעומת מעמד
הבעיה בלימודי ההנדסאים, היא שלרוב מדובר בלימודים שפחות מחשיבים אותם. יש סטיגמה כאילו מי שהולכים ללמוד לדיפלומת הנדסאי הם פחותי יכולת לימודית או מי שלא סיימו בגרות. למרות שבפועל, נדרשת בגרות מלאה ללימודי הנדסאים, מדובר בנתיב הכשרה מקיף יחסית ומעשי שנמשך שנתיים בלבד ויש ביקוש לאנשי מקצוע אלו באופן כוללני במשק. זאת לעומת לימודי הנדסה לדוגמא שנמשכים 4 שנים, ולעיתים בוגריהם יוצאים עם הרבה פחות ידע מעשי לשוק. אבל הבעיה העיקרית היא, לא משך הלימודים ולא ההכשרה אלא המעמד. עד שמעמד ההנדסאים בארץ לא יהיה חזק ובסיסי בדיוק כמו מהנדסים, הממשלה בדיוק כמו הציבור, לא יקדישו משאבים לאופי חינוכי חשוב זה.
מבטיחים ולא מקיימים
וועד ראשי המכללות הטכנולוגיות תוקפים את משרד הכלכלה. המאבק שלהן החל כבר לפני שנתיים, עת השביתו את הלימודים בשל מחסור של 40 מיליון שקל. דאז השביתה עזרה והם קיבלו באופן מיידי 20 מיליון שקל כאשר את שאר הכסף הובטח להעביר להם בפעימות. זה לא קרה ואפילו שנוסחו מסמכים שלמים כיצד מטפחים ומעלים את המכללות האלו לתודעה ולמצויינות דבר לא נעשה. כעת המחסור התקציבי גדל, הצדדים מתכתשים ולבסוף מי שנפגעים הם בעיקר הסטודנטים.
לקריאה נוספת בנושא....
המכללות הטכנולוגיות ממשות איום
המכללות הטכנולוגיות מוחות
עולם הרפואה הולך ומתפתח ואיתו גם אנשי המקצוע הלוקחים חלק בפיתוח, התחזוק והתפעול צריכים לצעוד יחד ולהוביל אותו אל עבר שירות ואיכהמשך...
תחום הטכנולוגיה הרפואית ידע התקדמות מטאורית לאורך המאה העשרים. לעתים סיוע עבור חולים ואנשים הנזקקים לטיפול רפואי איננו מתבטא אךהמשך...
רוצים לדעת יותר על תפקידו של הנדסאי רכב? רוצים לדעת היכן ניתן ללמוד את התחום ומה הן אפשרויות התעסוקה העומדות לרשותכם? הגעתם למקהמשך...
הנדסאי הוא עוד מדרגה אחת בדרך למהנדס. בעוד הנדסאי עדיין אינו מחזיק בתואר ראשון מוכר לרוב אולם ניתן לערוך השלמת לימודים מהנדסאי המשך...