מבנה הלימודים | | אודות המקצוע: ההדרכה מהווה תהליך קבוע ומתמשך של ליווי המודרכת במטרה לפתח את היכולת המקצועית באמצעות תהליכים של: הפנמת ידע בנושאי התפתחות ילדים בגיל הרך ועבודה חינוכית במסגרת קבוצתית שכבר נרכש בעבר, בניית מוטיבציה ותובנה לגבי חשיבות היישום של הידע הנרכש, תמיכה וחיזוק כישורים מקצועיים ויצירת אוטונומיה תפקודית, פיתוח יכולת לקיים תקשורת מקצועית בסביבת המסגרת החינוכית שתאפשר את יישום הידע הנרכש, ניתוח משותף של אירועים בעבודתה של המודרכת כאמצעי לבירור ולבדיקת העמדות המקצועיות מצד אחד, פיתוח חשיבה רפלקטיבית ועיבוד תובנות. תכני ההדרכה קשורים לתחומי העבודה השונים והמגוונים אליהם נחשפת המודרכת במהלך עבודתה השוטפת: היכרות עם ילדים וילדות, התפתחותם, הטמפרמנט שלהם, תחומי עניין, פעילויות מתאימות, עבודה בקבוצה, תכנון סביבה פיזית וציוד מתאים, עבודה עם הורים, עבודת צוות ועוד. מטרת תכנית זו לעצב את תפקיד המדריכה בהתאם לסטנדרט הדרכה )כפי שמופיע במסמך: סטנדרטים להפעלת מסגרות חינוכיות לפעוטות ולחשוף בפניה את תכני ההדרכה, מתודות הדרכה ואת מכלול פרוצדורת מפגשי ההדרכה תוכנית לימודים: א .מקצועות התשתית: מבוא ותיאום ציפיות, המבוגר הלומד, מיומנויות משוב, הערכת כלי הערכה אפקטיביים ב. מקצועות הליבה • מודלים להדרכה • תהליכים בהדרכה • תהליכי שינוי והתנגדות בהדרכה • הדרכה קבוצתית • הליכי סיום ופרידה בהדרכה • מצבי דחק, טראומה וחירום במסגרות הגיל הרך • הערכה והתערבות ברמת פרט וקבוצה ג. מקצועות תומכים מיומנויות שיחה, ראיון, הקשבה ד. כישורי עבודה תיעוד פגישות הדרכה"
|