מבנה הלימודים | | ביה"ס לתקשורת
ראש בית הספר: ד“ר אילן תמיר
תכנית הלימודים לימודי תקשורת מציעים תכנית לימודים לתואר ראשון בתחום שמעצב את סדר היום והמציאות הפוליטית הכלכלית והחברתית.
הבחירה באריאל בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל מציע לתלמידיו תואר ייחודי בתקשורת. התואר המשלב לצד הלימודים העיוניים הנהוגים גם סדנאות מעשיות מתקדמות והתמחות מעשית ומקצועית אשר מכשירה לעבודה בעולם התקשורת העכשווי. באמצעות שילוב של קורסים תיאורטיים וסדנאות מעשיות, בחמישה מסלולי התמחות, מכשיר ביה"ס לתקשורת בוגרים מובילים בתעשיית התקשורת, הפרסום והדיגיטל. תכנית הלימודים מציעה מגוון רחב של קורסים, החל מאפיון וניהול אתרים וקמפיינים ברשת, דרך קורסי שיווק ופרסום, ועד לתחומים נקודתיים כמו דוברות, פרטיות, תקשורת ספורט, שידורי רדיו והשתתפות פעילה במחקרי תקשורת מובילים. במסגרת הלימודים, רוכשים הסטודנטים את ההכשרה העיונית והמעשית מבכירי החוקרים ואנשי התקשורת בישראל, תוך שהם משתלבים בתעשיית התקשורת כבר במסגרת הלימודים (סטאז'). בית הספר מקיים שיתופי פעולה עם מרבית ארגוני התקשורת המובילים בישראל.
אוניברסיטת אריאל גאה להיות המוסד האקדמי המוביל ללימודי התקשורת הדיגיטלית והחדשה (NEW MEDIA). כל מסלולי הלימודים במחלקה כוללים חיבור ממשי לזירות התקשורת החדשות, העדכניות והרלוונטיות ביותר.
בית הספר לתקשורת הוא הראשון בארץ להפעיל אולפן רדיו ויזואלי, המשודר ישירות לאינטרנט ומאפשר עריכה תוך כדי שידור, כחלק מהדגש על למידה מעשית וחיבור לעולם הניו מדיה.
על אנשי הסגל בבית הספר לתקשורת נמנים אנשי המקצוע המובילים בתקשורת כמו דידי הררי – כוכב הרדיו הגדול בישראל, נעמה חן – שדרנית מובילה ברדיו ובטלוויזיה, דרור רפאל - שדרן רדיו ומגיש התכנית "שי ודרור", שרון טייכר – כותב ראשי בארץ נהדרת, ליאת רון – פרשנית כלכלית מובילה ואחרים.
המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בביה"ס לתקשורת הוא מכון מחקר מוביל בתחומו. בין תחומי המחקר המובילים: שיח ציבורי ודליברציה, פערים חברתיים ופערים דיגיטליים, תקשורת ומחאה, תקשורת פוליטית ועוד. אפשרויות תעסוקה והמשך לימודים בוגרי המחלקה משתלבים בתחומי התקשורת בהתאם למסלול הלימוד אותו הם בחרו, כגון: דוברים, יועצי תקשורת, מנהלי אתרים ורשתות, עורכים, כתבים, תחקירנים, מפיקים, מראיינים, כתבי אולפן או כתבי שטח, מגישים, תקציבאים, אנשי שיווק, שדרני רדיו, מעצבי אתרים, ועוד משרות מגוונות. בוגרים רבים מצליחים להשתלב בעבודה בערוצי התקשורת ומשרדי הדיגיטל והפרסום הנחשבים בארץ.
|
התמחות | | מסלולי הלימוד במחלקה תקשורת אסטרטגית: פרסום, שיווק ויחסי ציבור וניו מדיה - מגוון הקורסים והסדנאות במסלול מאפשרים לסטודנטים להתמקצע בתקשורת השכנועית על כל היבטיה: שיווק, פרסום, דוברות ויחסי ציבור.
תקשורת דיגיטלית (ניו מדיה): התמחות ניהולית ייחודית לביה“ס לתקשורת באוניברסיטה, במסגרתה הסטודנטים רוכשים כלים המאפשרים להם לנהל צוותי עבודה ופרויקטים אינטראקטיביים ברשת.
עיתונאות ועריכת תוכן: התמחות בכתיבה ועריכת תוכן בעיתונות הקלאסית ובניו מדיה, שהם הבסיס של התקשורת בפלטפורמות השונות: מכתיבה ועריכה של אתרי חדשות ועד לייעוץ ודוברות פוליטית.
רדיו: ביה“ס לתקשורת מנהל תחנת רדיו ויזואלית מתקדמת הפועל גם בתקשורת הדיגיטלית (ניו מדיה) ומשודרת משודרת ב ,FM106- באינטרנט, בסלולרי ובתחנות האזנה באזור. במסגרת מסלול זה לומדים הסטודנטים להפיק תוכן איכותי וייחודי (כתבות, קריינות, עריכה מוזיקלית ועוד). בביה"ס אולפני רדיו מהמתקדמים הקיימים ובם גם מצלמות רובוטיות לשורך השיד?ר האינטרנטי.
טלוויזיה וקולנוע: הבסיס של העולם הוויזואלי בו אנו חיים. במסלול סדנאות בבמאות, הפקה, עריכה, צילום, סאונד, יצירת סרטונים ברשת ובניו מדיה ובכלל זה מופקת תכנית טלוויזיה שבועית. סרטי הבוגרים במסלול זה זוכים בתחרויות ומוקרנים בערוצי הטלוויזיה ובפסטיבלי סרטים.
|