ניהול מלאי ורכש בפיקוח משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים מרכז מקצועי ליאור קדוש, M.Sc. בהנדסת תעשייה וניהול, מנכ״ל חברת הייעוץ "אתרוג הנדסת תעשייה וניהול". רקע בעולם של היום, ועל רקע התהליכים הגלובאליים המתחוללים בו, יש חשיבות רבה מתמיד לתכנון המלאי ובקרתו. על הארגון לבצע באופן מקצועי ומושכל מגוון תהליכים כגון עיתוד המלאי, בקרת המלאי ועדכון מאפייני המלאי באופן שוטף ודינמי. הכרת כל השלבים של ניהול המלאי ורכישת מיומנויות מקצועיות מתאימות הן תנאי הכרחי לשם עמידה בדרישות השוק המשתנות. מנהלי הרכש, המלאי והמחסנים נדרשים ללמוד מיומנויות מתקדמות בתחום הרכש, הכוללות תכנון מלאי, עיתוד מלאי, ביצוע הזמנות רכש ואיתור ובחירה של ספקים, וכן אופטימיזציה של כל התהליכים האלה. ניהול מלאי ורכש הופך למקצוע נדרש וחדשני, ומכאן הצורך להתאים את תוכנית הלימודים בתחום זה לדרישות חדשות העולות מעת לעת. הקורס מותאם לדרישות השוק ומקנה לתלמידים הן את הידע והן את הכלים והמיומנויות הנדרשים לתפקידים בתחום ניהול מלאי ורכש בארגונים שונים. מטרות הקורס • רכישת ידע תיאורטי וכלים מעשיים הדרושים לניהול מערכי המלאי והרכש. • הכרת מערכות מידע ממוחשבות ומערכות מידע בתחומי המלאי והרכש. • שליטה בכללי ביצוע חישובים ועיבוד מידע. קהל היעד הקורס פתוח לקהל הרחב ומתאים לכל מי שמעוניין להתמקצע בתחום זה. הקורס מתאים במיוחד לאנשי מקצוע במחלקות רכש או לוגיסטיקה, המעוניינים להעמיק את הידע שלהם בתחום ולהיחשף לשינויים האחרונים בעולם הרכש והלוגיסטיקה. ? נושאי הלימוד העיקריים מקצועות תשתית: ארגון וניהול, מיומנויות ניהול תורת המקצוע – ליבה: מבוא לרכש ולוגיסטיקה; ניהול האיכות; הגדרת הדרישות וטיפול במקורות רכש; מדדי ביצועים מרכזיים (KPI) ברכש :הערכת ספקים וביצועי הרכש; אתיקה ברכש; תהליכי מחסן בסיסיים; תחזיות; ניהול ועיתוד מלאי; ניתוח פארטו; אריזה ומשטוח; היבטים משפטיים וכלכליים ברכש; הסכמים; רכש וסחר בינלאומי; שרשרת אספקה (SCM); התקשרות; סביבת השוק ויחסים ארגוניים; אסטרטגיה וניהול משא ומתן; מערכות מידע- יישומי מחשב, חיפוש מידע באינטרנט, מערכות לוגיסטיות; פרויקט גמר מקצועות תומכים: בטיחות וגהות במחסן כישורי עבודה: עבודה בגובה, מציאת עבודה דרישות הקורס ובחינות · נוכחות ב־85% מהשיעורים בקורס · בחינות פנימיות במקצועות הלימוד- עיוני ומעשי · בחינות חיצוניות: בחינה עיונית, פרויקט גמר
|