מבנה הלימודים | | ישנם גורמים רבים המשפיעים על הצלחת העסק: ניהול, ארגון שיווק ועוד. בתקופת מיתון, כשההכנסות קטנות ומאידך התחרות במשק מחריפה ומכאן דרישות הצרכנים הולכות וגדלות, קיימת רגישות גדולה למרכיבים השונים. כיום יותר מתמיד נדרשים המנהלים לעמידה ביעדים גבוהים ומיומנויות ניהול מקצועיות.
מטרת הקורס: להקנות ולהשריש מודלים מעשיים וכלים תפעוליים לשיפור מיומנויות ניהול ומנהיגות, שירות, מסחר, שיווק ומכירות במרחב הקמעונאי. אלו הם גורמים קריטיים להצלחת העסק ושימורו.
קהל יעד: בעלי עסקים, מנהלי סגני מנהלי חנויות, יזמים, אנשי מכירות, אנשי שיווק, למי שמעוניין להתפתח בתחום הקמעונאות, לתלמידי מנהל עסקים המעוניינים להתמחות בתחום ועוד. שיטת הלימוד נעשית באמצעות הרצאות פרונטליות על ידי מיטב המרצים עם ניסיון עשיר בתחום הקמעונאות, סדנאות אתגריות, צפייה בסרטים מקצועיים, ביקור ברשת קמעונאית, הרצאות אורח ועוד.
נושאי לימוד עיקריים: - שיווק מודרני ושיווק קמעונאי: אסטרטגיות שיווקיות, הגדרת קהל יעד, התנהגות צרכנים, תמהיל שיווק, פרסום, קידום מכירות ועוד. - אמנות המכירה הקמעונאית: מכירה יצירתית בשעת שיא, טיפול בהתנגדויות, ניהול משא ומתן, קניה אימפולסיבית ועוד. - שירות ותקשורת בינאישית - ניהול ומנהיגות: יסודות הניהול, ניהול זמן, הנעת עובדים, הצלחה בניהול - משאבי אנוש: קליטה, גיוס ומיון, הדרכת עובדים, יחסים בין מנהל ועובד, עבודת צוות ועוד. - חוק ומשפט - לוגיסטיקה ושרשרת הספקה: מלאי, מסחור, קניינות, רכש ועוד. - כספים: תזרים מזומנים, חישובי מכירה קניה ומכירה, קריאת דוחות ועוד. פרוייקט גמר: כתיבת תוכנית עסקית מעשית ותוכנית עבודה מפורטת הכוללת את נושאי הלימוד לפיתוח העסק וליישום התוכנית בפועל, בליווי מרצה הקורס. |