מבנה הלימודים | | קורס ניהול התקשורת השיווקית
אודות הקורס מרקום, הוא הגוף עליו מוטלת האחריות החשובה של בחירת האמצעים המתאימים ביותר לקידום תהליכי המכירה השונים של החברה, (שיווק באמצעי התקשורת השונים, שיווק באינטרנט, שיווק רשתי וכו'), וכן להוביל את אסטרטגיית התקשורת השיווקית עם סביבתה. בכדי לנהל תקשורת שיווקית אופטימאלית, אנשי מרקום צריכים לשמור על מסגרת ברורה וקשיחה לתקשורת השיווקית כך שתהיה אחידה בכל מסריה בכל אמצעי התקשורת השונים, בין אם כחלק מחיזוק התדמית ובין אם כחלק ממסרי המכירה של מוצרי החברה. אחידות זו מחזקת את אפקטיביות המיתוג של כל חברה בכך שמסרים מחזקים האחד את השני. יחד עם זאת, על מחלקת המרקום גם לשמור על גמישות בגבולות התקשורת השיווקית וזאת על מנת שהחברה תוכל להתאים את מסריה לפלחי שוק שונים מבחינת שפה, תרבות, גיל, אזור גיאוגרפי וכו'. על מנת ליצור תקשורת שיווקית אופטימאלית, אנשי מרקום משלבים אמצעים שונים בהעברת המסרים ומנסים לעורר תגובות בקרב קהל היעד בכדי לאפשר תקשורת הדדית.הקורס מקנה למשתתפיו את ארגז הכלים המקצועי לניהול אפקטיבי של מערך המרקום בארגון, תוך התמקדות במשימות השגרתיות והייחודיות של המרקום. הקורס מוכר לגמול השתלמות על פי דרישת המשתתפים, כתנאי למילוי טופס בקשה טרום תחילת הקורס ובהינתן הודעה מראש ע"י המי"ל.
מטרות הקורס • הקניית כלים בסיסיים וחיוניים להבנת תפקיד המרקום בארגון והקשר עם גורמים שונים בארגון • הקניית סט תפיסות ושיטות לעבודה אפקטיבית בתחום • העלאת מודעות לתחומים קריטיים בעולם התקשורת השיווקית ועולמות משיקים לו
מתודולוגית למידה הקורס מורכב מהרצאות ותרגולים יישומיים. משתתפי הקורס יוכלו לרכוש כלים מעולם המרקום באמצעות סימולציות, סרטונים וניתוח הלכה למעשה של סביבת עבודת המרקום, זאת על- סמך מודלים שיילמדו בקורס.
תכני הקורס
• מבוא לעולם המרקום והשיווק • מיצוב, מיתוג והשקת מוצרים לשוק • הצד היצירתי של המרקום • ניהול משא ומתן • כתיבת בריף לספקי שירות • ארגון כנסים ותערוכות • הצד היצירתי של המרקום – תרגול ויישום • יחסי ציבור - כתיבה עיתונאית, כיצד להפיץ ידיעה לעיתונות, אמצעי הפצה ודרך עבודה (מרצה מומחה ביח"צ) • כלים לכתיבה שיווקית אפקטיבית • פרזנטציה אפקטיבית – "העיקר ההופעה" • מושגי יסוד בעיצוב גרפי ובדפוס • marketing automation • מדיה חברתית וניהול קמפיינים באינטרנט • אמנות הנטוורקינג • הפקות סרטי תדמית/מוצר • ניהול תקציב שיווק/מרקום • יצירת סינרגיה בין השיווק למכירות • סיכום הקורס
** ייתכנו שינויים בתוכנית הקורס |
תנאי קבלה | | דרישות קדם לא נדרש
קהל היעד אנשי שיווק, אנשי מרקום, תקציבאים, אנשי פרסום ויחצ, מנהלי תקשורת פנים ארגונית וכן אנשי משאבי אנוש שאמונים על השיווק הפנימי, מנהלים בחברות, בוגרי לימודי שיווק ותקשורת. |