ניהול רכש אסטרטגי
כיצד יכול הרכש למקסם את תועלתו עבור הנהלת החברה ולייצר לארגון יתרון תחרותי How to improve the value of the corporation and gain competitive edge Through the purchasing management
אודות הקורס במרבית הארגונים תפקיד הליבה של הרכש הינו תפעול עולם הצריכה של הארגון ורכישת צרכי הארגון בעלות הנמוכה ביותר הניתנת להשגה. עם זאת, בעשור האחרון עובר עולם הרכש מהפכה המלווה בהתפתחות של מתודולוגיית רכש עסקי – אסטרטגי המחליפה את ההתמקדות בעלויות המוצר הבודד. כתוצאה מכך, ארגון הרכש של ימינו נתפס כשלוחה אסטרטגית של הנהלת הארגון, אשר ע"י ניהול פרו - אקטיבי, הובלה רוחבית והבנת מעמיקה של עסקי הארגון, יכול לתרום במישרין ליתרון התחרותי של החברה ולעמידה ביעדיה. בקורס נציג את מודל ה- 4Rings לניהול מתקדם של יחידת הרכש אשר יניבו ערך מוסף אופטימאלי לארגון. נלמד צעד אחר צעד כיצד לבנות ולמצב את אנשי הרכש בארגון כיחידה עסקית מקצועית, אסטרטגית ומובילה הנוטלת אחריות על ארבעה רובדי פעילות: • The Purchasing Operation- תפעול שוטף של עולם ה Spend של הארגון. • Supplier Relationship Management – SRM - ניהול קשרי הספקים קצה אל קצה (End2End). • Sourcing Management - ניהול והובלה מלאה של כלל תהליכי ההתקשרות את מול הספקים וקבלני המשנה של הארגון החל משלב הגדרת הצורך העסקי של הארגון, דרך ניתוח האפשרויות, איתור ובחירת מקורות אלטרנטיביים, הגדרת ברורה של הצרכים והמודל העסקי המועדף, הובלת כל תהליך המשא ומתן אל מול הספקים ועד לכדי חתימת חוזה. • Global Spend Strategy & Work Plan – הובלה רוחבית גלובאלית של ניתוח כלל הוצאות הארגון, איתור הסיכונים והתווית האסטרטגיה של הרכש ותכניות העבודה אשר יביאו לניהול יעיל ואפקטיבי של כלל ההוצאות.
מטרות הקורס • הקניית כלים להפיכת יחידת הרכש לגוף רוחבי בעל מנדט להוביל את שאר יחידות הארגון ליעילות אופרטיבית אופטימאלית בכל הקשור לעולם ההוצאות. • מיצוב אנשי הרכש בארגון כיחידה עסקית מקצועית, שליחים אסטרטגיים של הנהלת הארגון. • הקניית כלים לשיפור הרווחיות בארגון, באמצעות תכנון ובקרה מקצועיים של תהליכים ועלויות.
מנהלת אקדמית עו"ד יעל צוריה, סמנכ"ל רכש ב NICE ומנחה בכירה בתחום מו"מ, חוזים ורכש בהמי"ל. בעלת MBA במנהל עסקים. לעו"ד צרויה 15 שנות ניסיון בתחום הרכש וניהול חוזים במגוון ארגונים בזירה המקומית והגלובאלית.
מתודולוגיית למידה הקורס כולו מושתת על מתודולוגיה ייחודית פרי פיתוחה של עו"ד יעל צרויה ™PV&C) - Procurement Value & Contribution) שהיא פועל יוצא של שנים רבות של ניסיון בתחום וביצירת שיתופי פעולה עסקיים, וניהול מערכי ספקים ורכש. המשתתפים בקורס יקבלו כלים פרקטיים לניהול תחומי הרכש וכן לניהול משא ומתן. במסגרת הקורס יוכלו המשתתפים לתרגל את החומר הנלמד באמצעות case studies וסימולציות, דבר שיסייע להם להטמיע את הכלים בסביבה הארגונית שלהם. תכני הקורס
• מיצוב הרכש בארגון כגוף שירותי מוביל התקשרויות • מודל ה- Rings4 של שכבות פעילות הרכש • (R4) אסטרטגיה ברכש • ובניית תכניות עבודה • Global Spend Strategy & Work Plan • (R3) – ניהול התקשרויות • Sourcing Management • ניהול התהליך • (R3) – ניהול התקשרויות Sourcing Management • ניהול הספק – טרום התקשרות • (R3) – ניהול התקשרויות – Sourcing Management • השימוש בחוזה ככלי לניהול ההתקשרות • (R3) – ניהול התקשרויות –דוחות כספיים ומודלים כלכליים בראיית הרכש כספיות • (R3) – ניהול התקשרויות –רכש בינלאומי • (R2) ניהול ספקים – SRM • Supplier Relationship Management • (R1) הניהול השוטף של הרכש The Purchasing Operations • מו"מ – מקסום תוצאות במו"מ אינטגרטיבי רב מימדים • הכנה ותכנון של מו"מ רב ממדים • ניהול תהליך המו"מ בזמן אמת וניהול משברים בלתי צפויים בתהליך • תרגיל מסכם • מפגש מסכם קורס **יתכנו שינויים בתכנית |