מבנה הלימודים | | תוכנית הלימודים הנה תוכנית אינטגרטיבית, המעניקה ידע והבנה בעולמות תוכן מרכזיים בתחומי הניהול. הקורס מקנה ידע יישומי רחב בתחום הניהול העסקי בשוק תחרותי. הניהול המודרני מחייב מיומנויות רב תחומיות וכישורי ניהול מורכבים, בצד פיתוח כישורי מנהיגות. בקורסים משולבות, הרצאות פרונטאליות, סדנאות קבוצתיות, ניתוח אירועים, וסימולציות.
מטרת הלימודים להכשיר מנהלים ומנהלים פוטנציאלים לתפקידי ניהול מתקדמים, העמקת כלי הניהול היישומיים. קהל היעד הקורס מיועד למנהלים מנוסים שאינם בעלי השכלה פורמאלית במנהל עסקים ומעוניינים בעדכון הידע והכלים בתחומי הניהול העסקי. למנהלים המעוניינים לעסוק בתפקידי ניהול בארגונים ציבוריים ופרטיים, לעובדים המיועדים לקידום בארגון בו הם עובדים. בעלי עסק שמעוניינים לקדם ולהרחיב את ארגונם למעוניינים לרכוש כלים יישומיים להשתלב בתפקידי ניהול.
נושאי הלימוד: יסודות - היבטים פיננסיים: מבוא לכלכלה וכלכלת ישראל, חשבונאות, תמחור וניתוח דוחות פיננסיים, מימון, ניהול סיכונים, שוק ההון, בניית תקציב. יסודות הניהול: תיאוריות ניהוליות, סגנונות ניהול ומנהיגות, ניהול משברים בארגון. מיומנויות ניהול: קבלת החלטות בתנאי אי־ודאות, ניהול משא ומתן מתיאוריה ליישום, פרזנטציה והצגה אפקטיבית, מיומנויות בתקשורת בין-אישית, אסרטיביות ככלי ניהולי, ניהול זמן, תדמית ושיווק עצמי. תכנון אסטרטגי: אסטרטגיה עסקית תחרותית, אסטרטגיה שיווקית תחרותית, ניהול שינויים אסטרטגיים בארגון, מחקרי שוק ומודיעים עסקי. משאבי אנוש וניהול עובדים: עבודת צוות, פתרון קונפליקטים, הנעת עובדים ופיתוח מוטיבציה, תהליכי הערכה בארגון ושיחת משוב.
יזמות עסקית: יזמות, הקמת העסק הקטן, פיתוח עסקי, קידום העסק.
שיווק פרסום ואומנות מכירות: מושגי יסוד בשיווק תחרותי, תמהיל השיווק, מדיניות מוצרים, מותגים, שירותים, מחירים והפצה, שיווק מבוסס מיקום, ניהול ספקים, התנהגות צרכנים, מדיניות פרסום, קידום מכירות ויחסי ציבור, ניהול מוכרים ומכירות, ניהול יחסים ושימור לקוחות.
היבטים אתיים ומשפטיים: מבוא למשפט, דיני חוזים, דיני עסקים, דיני עבודה, דיני חברות וביטוח. כתיבת פרויקט מסכם הכנת תוכנית עסקית: במהלך הקורס יינתנו הנחיות לביצוע פרויקט גמר. |