מבנה הלימודים | | מי שאינו בעל תואר ראשון או שאינו מטפל או בוגר הוראה/חינוך יחויב בלימוד קורס - "האישיות המטפלת במרחב הטיפולי", במהלך שנת הלימודים תשע"ב. המודל התרפויטי משתמש באמצעים אומנותיים כדי לחזק ולפתח בריאות ואיזון פיזי, רגשי ונפשי בכל גיל בבסיס השיטה קיימת האמונה כי הכוחות המרפאים באומנות מאפשרים ביטוי עצמי רחב שעוזר בפתירת קונפליקטים אישיים, מפתח כישורים יצירתיים, מקטין ומשחרר לחץ, מעצים בטחון עצמי וערנות אישית, התרפיה באומנות משלבת בין תחומי ההתפתחות הרוחנית של האדם דרך אמנות פלסטית כמו ציור, רישום, פיסול וצורות אחרות של אומנות ביחד עם מודלים של ייעוץ ופסיכותרפיה.
מטרת הקורס: הרחבת ארגז הכלים למטפל תכנית חד שנתית המיועדת למטפלים מקשת רחבה של מסגרות טיפוליות אשר מעוניינים להרחיב את ארגז הכלים ולהוסיף לתוכו טכניקות נוספות מתוך האומנויות הפלסטיות. הקורס יתמקד בשלושה מרכזים עיקריים: חווית הכלי דרך תהליכים אומנותיים, הבנת הכלי מההיבט הטיפולי דרך תיאורי מקרה ושימוש בכלי דרך הכרות עם מגוון רחב של טכניקות וחומרים.
קהל יעד: אנשי חינוך, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, יועצים ביוגרפים, מורות וגננות, מטפלות במעונות יום וסייעות, יוכלו להעשיר את ארגז הכלים בעבודה עם ציבור הלומדים. נושאי לימוד: תרפיה באומנות בגישה האנתרופוסופית - הכרות, טכניקות ציור בצבעי מים, פיסול ורישום, הצבעים וכוחם המרפא, אומנות ככלי לעבודה בקבוצות, סיפורים מטפוריים ככלי טיפולי. ארבעת האלמנטים: אש, אויר, מים, אדמה, ארבעת הטמפרמנטים, אבחון ציורי ילדים ועבודה טיפולית עם ילדים, רישום מנדלות, רישום צורות, קלפים טיפוליים, הפרעות אכילה, פתולוגיה וטיפול דרך תרפיה באומנות, פרויקט אישי.
* מסלול זה הינו העשרה בלבד, ואינו מכשיר סטודנטים לעבוד כמטפלים באומנות. |