מבנה הלימודים | | ניהול מסגרות חינוך לגיל הרך
מסלול יישומי תלת סמסטריאלי
מנהלת התוכנית: אירן קוכמן פרנקל, M.A השתלבות הילד בחברת הילדים בגן ובמעון היא הצעד הראשון להשתלבותו בתרבות ובחברה הישראלית. החשיבות הגבוהה של החינוך לגיל הרך התחזקה עוד יותר כאשר הנושא עלה על סדר היום הלאומי בישראל יחד עם המחאה החברתית, "מצעד העגלות" וחוק חינוך חינם אשר הורחב לאחרונה ויכלול גם את גילאי 3-4 שנים. כל אלו מחזקים את הצורך המתמיד באנשי מקצוע בתחום החינוך בגיל הרך.
המכללה האקדמית גליל מערבי פותחת אשנב לחינוך בגיל הרך, ומעלה מסלול חדש ביחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ. המסלול מציע לימודי תעודה תלת סמסטריאלי בתחום הניהול היישומי של מסגרות חינוך לגיל הרך ומאפשר, לאור הדרישה הגוברת בתחום, רכישת כלים מקצועיים יישומיים לניהול מסגרת חינוכית עצמאית: מעון/ פעוטון/ גן כעסק עצמאי בתפיסה רחבה.
קהל היעד: התוכנית מיועדת לבעלי ניסיון בתחום ולמסיימי תואר ראשון בחינוך ללא ניסיון, המועמדים יעברו ראיון של ועדת קבלה, והקבלה מותנית באישור הועדה.
מבנה מסלול התוכנית :תלת סמסטריאלי, פעמיים בשבוע אחה"צ בסיום הלימודים יתבקשו התלמידים להגיש פרויקט בשלושה תחומים: בניית תוכניות לימוד, בניית תקציב, בניית תוכנית שיווק.
שנה א' סמסטר א': בסיס ומבוא סקירה בארץ ובעולם בתחום הגיל הרך, הרציונל, היכרות עם ועדת הסטנדרטים ודרישות בגיל הרך התמ"ת. תקנים ותהליכי רישוי, קווים מנחים להקמה וניהול של המסגרת החינוכית סמסטר ב' בטיחות וביטחון בעבודת הצוות, קורס החייאה, הערכות בשע"ח ,תזונה לגיל הרך, היבטים תברואתיים במסגרת חינוכית, גישות ומודלים מרכזיים בחינוך, התפתחות פסיכולוגית ופיזית בגיל הרך, חיים בקבוצה ויחסים חברתיים, הבדלי טמפרמנט, כלים לניהול המשאב האנושי, פיתוח וגיבוש צוות, הנעה ושימור עובדים, תכנון ובניית תקציב. סמסטר ג' מיומנויות ניהול להשגת מנהיגות איכותית, ניהול על פי יעדים, בניית תוכניות עבודה, קבלת החלטות סגנונות ניהול, בניית תוכניות עבודה, תקני כ"א, עבודה עם הורים, כלים לשיווק בתנאי תחרות בעידן הווירטואלי – יישומי מחשב, דרכים לניהול מו"מ אפקטיבי, יזמות, תקשורת, אתיקה מקצועית, אמנת השירות. בין המרצים: מומחים בעלי ניסיון ניהולי וחינוכי בגיל הרך בגיל הרך
אירן קוכמן פרנקל, M.A , בעלת ניסיון עשיר בניהול בתפקידי ניהול בכירים ומזה 20 שנים התמחות במגוון תפקידים בכירים בעמותות בגיל הרך. בעלת ניסיון משלב התכנון דרך ליווי, פיקוח, הדרכה ובקרה בתהליכי ההקמה והבנייה, בניית תקציב, תוכניות עבודה ותוכניות חינוך, ועד שלב ההפעלה. יזמות ופיתוח תוכניות להעשרת כישורי הורות וליווי התפתחותי. שלי נינבורג, M.A בחינוך, התמחות בגיל הרך. בעלת ניסיון בניהול מסגרות חינוכיות, פיקוח והדרכת צוותים (מנהלות/ים, גננות/ים ומחנכות/ים). אבחון צרכים ופיתוח תוכניות ייחודיות למסגרות חינוכיות. עבודה עם הורים ומעורבות בקהילה. |