מבנה הלימודים | | במכללה מתקיימים אך ורק לימודי בוקר. הלימודים אינם מתאימים לכאלו העובדים בבקרים. בישראל, הנמצאת בחזית הקִדמה הטכנולוגית, גובר ביקוש התעשייה והגופים הכלכליים לאקדמאים בעלי יכולת לפתח ולתכנן מוצרים עתירי ידע, חומרים חדשניים ותהליכי ייצור, שיטות חכמות לניהול משאבים וכיו"ב.
בימים אלה מועסקים מתמטיקאים שימושיים רבים בחברות היי-טק כגון יבמ, אינטל, תדיראן ומוטורולה וכן בתעשיות הביטחוניות ובתעשיית המכשור הרפואי. ניתן למצאם גם במחלקות הפיתוח של מוסדות כלכליים כמו בנקים, חברות ביטוח, קרנות נאמנות להשקעה ובבורסה. כל התחזיות מצביעות על כך, שהצורך במתמטיקאים בתעשייה ובמגזר העסקי והארגוני ילך ויגדל. תכנית הלימודים לתואר "בוגר במדעים" (. B.Sc) במתמטיקה שימושית מכשירה מתמטיקאים יישומיים להשתלבות במגוון רחב של תחומים: מוליכים למחצה, לייזרים, אופטיקה לא-ליניארית, על-מוליכות, ננוטכנולוגיות, רובוטיקה, עיבוד תמונות, כולל טומוגרפיה ממוחשבת ומכשור, קרנות נאמנות להשקעה, בורסה ובנקים (כולל בנק ישראל).
התכנית מיועדת לבעלי זיקה למתמטיקה, השואפים ליישום הידע העיוני בתחומים מעשיים. תכנית הלימודים במתמטיקה שימושית נפתחה בשנת תשס"ט בהיתר המועצה להשכלה גבוהה, ובשנת תשע"א קיבלה הסמכת המל"ג להענקת תואר. הבוגרים הראשונים כבר השתלבו בתעשיית היי-טק או המשיכו ללמוד לתארים מתקדמים.
תכנית הלימודים משך הלימודים הוא שלוש שנים. התכנית משלבת ידע תיאורטי ויישומי וכוללת שלושה שלבים: שלב א´ - הקניית ידע המהווה בסיס להמשך הלימודים - מדעי המחשב, הסתברות וסטטיסטיקה, פיזיקה, אנגלית מדעית וספורט. שלב ב´ - הרחבת הידע המתמטי וההנדסי - קורסים מיוחדים במתמטיקה כללית ושימושית, שיטות נומריות, פיזיקה מודרנית, אלקטרומגנטיות, תרמודינמיקה, קורסי כלכלה, אלגוריתמים ומידול. מתמטיקה שימושית שלב ג´ - התמחות והגשת פרויקט גמר.
מסלולי התמחות •פיתוח מודלים מתמטיים למערכות אלקטרומכניות •פיתוח מודלים מתמטיים לכלכלה התכנית מציעה, בנוסף, קורסי בחירה מגוונים, המכשירים את הסטודנטים לתעסוקה בענפים רבים של תעשייה, מדע וכלכלה. באישור משרד החינוך יכולים הסטודנטים לקחת במקביל קורסים במחלקה להוראה ולקבל תעודת הוראה במתמטיקה.
דרך הלימוד הלימודים בתכנית למתמטיקה שימושית מתקיימים בקבוצות קטנות, כך שהסטודנטים מקבלים יחס אישי מחברי הסגל. הלמידה נעשית תוך שימוש בכלים עדכניים ליישום הידע התיאורטי בפרויקטים מעשיים. המרצים בעלי ניסיון רב בהוראה ובמחקר, ומקדמים פרויקטים בין-תחומיים שתכליתם להכשיר סטודנטים לפתרון בעיות עכשוויות במדע ובטכנולוגיה. הסטודנטים מעוּדדים להשתתף בסמינר מדעי ולעסוק במחקר. בהוראה מושם דגש על פיתוח כישורי הסטודנטים לעבודה שיתופית בצוות ועל תפקוד כראש צוות. בשנה"ל תש"ע השתתפו סטודנטים רבים מהתכנית בפרויקט "ראשי קבוצות" מטעם המרכז לפיתוח ההוראה והלמידה. |