מבנה הלימודים | | במכללה מתקיימים אך ורק לימודי בוקר. הלימודים אינם מתאימים לכאלו העובדים בבקרים. המחלקה אחראית על שני תחומים: לימודי הוראה ולימודים כלליים.
לימודי הוראה המחלקה להוראה מכשירה כוח אדם מיומן ברמה אקדמית גבוהה להוראת המקצועות ההנדסיים ומתמטיקה בבתי ספר תיכוניים. תכנית הלימודים כוללת מגוון קורסים בתחומי החינוך וההוראה, כגון, פסיכולוגיה, סוציולוגיה ופילוסופיה של החינוך, שיטות הוראה והערכה, מחקר חינוכי, מיומנויות הנחייה והתנסות בהוראה בבתי-ספר.
התפיסה החינוכית המנחה בלימודי המחלקה היא שהמורה הוא מחנך - מנחיל ערכים ומהווה דוגמה אישית; לומד כל העת - רחב אופקים ומעשיר את תלמידיו בתחומים רבים; ומומחה - בעל ידע רחב, מעמיק ועדכני בתחום הדעת אותו הוא מלמד.
במחלקה מודעים לחשיבות השימוש בשיטות הוראה מתקדמות ובסביבות למידה עתירות טכנולוגיה, בעולם שבו הידע גדל ומשתנה במהירות. הודות לכך יכולים בוגריה להשתלב במערך הוראת הטכנולוגיה וההנדסה בבתי הספר, כמו גם במחלקות הדרכה בארגונים ובמפעלי היי-טק. לאחר שסיים את לימודיו לתואר בהנדסה או במתמטיקה, מקבל בוגר התכנית תעודת הוראה לבתי-ספר על-יסודיים במקצוע שבו התמחה. ניתן להתחיל את לימודי ההוראה בשנה ב´ של לימודי ההנדסה ולשלבם בלימודי ההנדסה במהלך שלוש שנים.
הלימודים במחלקה פתוחים גם בפני אקדמאים, בוגרי המכללה או מוסדות אחרים, באחד מהמקצועות הנלמדים במכללה או מקצועות קרובים, המעוניינים בתעודת הוראה. ניתן ללמוד במחלקה גם לקבלת רישיון הוראה.
שנת התמחות בהוראה (סטאז´) משרד החינוך מגדיר את שנת הכניסה להוראה כשנת התמחות (סטאז´), שמטרתה תמיכה בקליטת המורה החדש במערכת הבית-ספרית ובהתפתחותו המקצועית.
הוראה ולימודים כלליים כמענה לצורך זה מקיימת המכללה תכנית סטאז´ בהיקף של 60 שעות, המיועדת למורים מתחומי תוכן שונים שהחלו ללמד בשנתיים האחרונות בבתי ספר יסודיים ועל-יסודיים, ועדיין אין ברשותם רישיון הוראה. הצלחה בשנת ההתמחות וההשתתפות בתכנית הסטאז´ מהוות תנאי לקבלת רישיון לעיסוק בהוראה.
לימודים כלליים במסגרת הלימודים לתואר בהנדסה, נדרש כל סטודנט ללמוד שני קורסים כלליים מתוך המגוון הרחב המוצע במחלקה. מטרת הקורסים היא לחשוף את הסטודנט לתחומים חדשים, שונים מתחום התמחותו ההנדסי, להעשיר את ידיעותיו ולהוסיף גיוון ועניין ללימודי ההנדסה. הקורסים המוצעים עוסקים בנושאים כגון מוסיקה, שפות, מקרא וספרות, פסיכולוגיה ופילוסופיה, המזרח התיכון, מיומנויות הנחיה ותקשורת בין-אישית, תזונה, אתיקה וסביבה. |