מבנה הלימודים | | תכניות התואר השני כולן מתקיימות בשעות אחה"צ-ערב ושישי מטרת התכנית היא להכשיר מהנדסים בעלי הבנה מערכתית רב-תחומית ויכולת ליצירת מערכות הנדסיות מורכבות, וזאת בתהליך המבוסס על מתודולוגיות של הנדסת מערכות. הכשרת מהנדסים להתמודדות מערכתית רב-תחומית מחייבת כושר חשיבה אנליטי והנדסי, ניסיון תעשייתי ובגרות הנדסית. בוגר התכנית יהיה בעל ידע מדעי ומחקרי עדכני בתחום של פתרון בעיות הנדסת מערכות מערכתיות - הנדסיות, טכנולוגיות וניהוליות.
יתרונות סגל אקדמי - המרצים המרכזיים בתכנית פנו ללימודי דוקטורט לאחר שצברו ניסיון עשיר בתעשייה. לפיכך, עבודתם האקדמית-מחקרית המתמשכת מושתתת באופן טבעי על ידע עדכני ותובנות לגבי ההתנהלות בתעשייה. סטודנטים - יתקבלו לתכנית בוגרי תואר ראשון בהנדסה בעלי ניסיון מקצועי-טכנולוגי רחב. ידידותיות, אוזן קשבת ודלת פתוחה.
תכנית הלימודים תכנית הלימודים כוללת קורסים מתקדמים המהווים את חזית הידע העדכני בתחום. במסגרת התכנית ניתן דגש ללימוד תכנים מתקדמים על בסיס הידע הנרכש בלימודי התואר הראשון. בנוסף, התכנית כוללת מגוון קורסי בחירה בתחומי ניהול והנדסה. הסטודנטים יבצעו פרויקט גמר אינטגרטיבי בהנדסת מערכות, שעליו יעבדו במסגרת צוותים רב-תחומיים כנהוג בתעשייה המודרנית. הפרויקט יאפשר לסטודנטים ליישם ולתרגל את הידע שרכשו במהלך לימודיהם. פרויקט הגמר יבוצע בשיתוף התעשייה ובהקשר של מוצרים ומערכות הנמצאים בפיתוח תעשייתי.
מתכונת הלימודים והתואר יתקבלו לתכנית סטודנטים בוגרי תכניות בעלות זיקה הדוקה לחזית הטכנולוגיה (כמפורט להלן). דרישה זו מאפשרת לימודים בכיתות הומוגניות מבחינת הרמה והידע הבסיסי במקצועות הנלמדים. |
תנאי קבלה | | יתקבלו לתכנית בעלי תואר ראשון (המוכר ע"י המל"ג) בהנדסת מכונות, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסה אופטית, הנדסת אלקטרואופטיקה, הנדסה כימית, הנדסת ביוטכנולוגיה והנדסת מחשבים )בדגש על הנדסת אלקטרוניקה(, אשר ממוצע ציוניהם 80 לפחות ורכשו ניסיון מקצועי רלוונטי של שלוש שנים לפחות). מועמדים שבגיליון הציונים שלהם לא כלול אחד מהקורסים המפורטים להלן, יחויבו בלימוד קורסים אלה ברמת התואר הראשון כדרישת קדם להשתתפות בקורסי החובה שלהלן: הסתברות ויסודות הסטטיסטיקה 2.5 נ"ז מבוא לכלכלה למהנדסים 2 נ"ז מבוא לבקרה 3 נ"ז הבטחת איכות 2 נ"ז * מקצועות השלמה נוספים ייקבעו בהתאם לרקע הלימודי של כל סטודנט. כל מועמד ימציא שני מכתבי המלצה, המתייחסים להתאמתו ולסיכויי הצלחתו בלימודים: מכתב אחד ממי שמכיר את יכולתו האקדמית והשני מהממונה עליו במקום העבודה. |