מבנה הלימודים | | כמה מכם מרגישים חוסר ביטחון נוכח מהפיכת הרשתות החברתיות שמטריפה את העולם? פייסבוק, טוויטר, בלוגים, פורומים, יוטיוב, תוכן גולשים, קהילות גולשים, לינקדאין ושלל רשתות חברתיות נוספות.אם מונחים אלה משדרים לכם מיתוג, קידום לעסק והצעקה האחרונה בעולם השיווק – הגעתם למקום הנכון.
מכללת סומו בנתה עבורכם את מסלול ההכשרה המקיף ביותר, שיעניק לכם שיעורים תיאורטיים וכלים מעשיים לניהול במדיה החברתית – קורס מדיה חברתית.
קורס מדיה חברתית – למה אתם זקוקים לזה? אופי העבודה של אנשי מכירות ושיווק השתנה ללא היכר בשנים האחרונות. בעוד בעבר המדד היחיד להצלחת קמפיין שיווקי היה כמות המכירות שהוא הניב לארגון, כיום ישנו פידבק מסוג שונה לגמרי. הרשתות החברתיות הפכו כל קמפיין למשאל עם בו הכוח עובר לגולשים שיכולים להגיב, לשתף או להמליץ. יכולת השיתוף והשקיפות של מסע הפרסום פותחים צוהר לשתי אפשרויות עיקריות – האחת , שהגולשים יאהבו את הקמפיין, ישתפו אותו וימליצו עליו לחבריהם. השנייה, שהגולשים לא יאהבו או לא יתחברו לקמפיין – דבר שגם יבוא לידי ביטוי בחוסר ויראליות של הקמפיין ובחוסר הצלחה להגיע לחשיפה גבוהה.
מהפיכת הרשתות החברתיות המוכרת גם בשם web2.0, שינתה את הרשת שהכרנו מקצה לקצה. לא עוד אתרים פאסיביים שמציגים מידע – אלא רשת אינטראקטיבית בה לכל גולש יש תפקיד ויכולת להגיב ולשתף תכנים. גם הסביבה העסקית מושפעת רבות מהמדיה החברתית – יכולות השיווק אותן הכרנו עד היום, קיבלו דחיפה עצומה ויכולת לשווק לקהל יעד מפולח ומתעניין במקום האפקטיבי ביותר לשיווק. המדיה החברתית משמשת כפלטפורמה נהדרת לשיווק , אך מחייבת יכולות שיווק ייחודיות. המדיה החברתית היא מדיה שקופה – כל המידע על הארגון שקוף , וארגון שלא יידע לנהל את המדיה בצורה נכונה עלול לספוג פגיעה חמורה בתדמית הארגון.
הסיבה העיקרית שהקורס הזה חשוב היא : הדרך הנכונה ביותר לבצע פעילות חברתית בארגונים היא מתוך הארגונים החוצה . כאשר ארגונים רבים התחילו להבין את עובדה זו , נולד צורך עז בגיוס מנהלי מדיה חברתית לארגונים רבים אשר ישבו מבפנים .
כל ארגון שמתחיל לעבוד במדיה החברתית יתחיל לעבור שינוי ארגוני ואתם מנהלי המדיה של העתיד אחראים על השינוי של הארגון שלכם. הקורס הזה ייחודי בגלל שהוא מלמד אתכם כיצד להתמודד עם השינוי בארגונים, ויותר חשוב מכך - איך להניע, להוביל ולסחוב אחריכם את העובדים האחרים וצוותי ההנהלה. קורס מדיה חברתית מיועד לעזור למשווק להתחיל לשוחח עם הלקוחות שלו בסביבה דינמית, בה כול גולש הוא בעצם המדיה השיווקית .
מנהל המדיה החברתית יהפוך להיות התפקיד החשוב ביותר בארגונים כאשר הוא משתלב עם נקודות השירות לקוחות, מכירות, פרסום, תמיכה טכנית , פיתוח, חדשנות ועוד. ולכן קורס זה מלמד אתכם את הבסיס התיאורטי טכנולוגי, חברתי והפרקטי אשר יתן לך את היתרון הברור על מנהלי מדיה חברתית אחרים.
קהל יעד: קורס מדיה חברתית מיועד בראש ובראשונה לאנשי שיווק. כל ארגון, בעל עסק או בעל אתר נזקק לשיווק אונליין באופן שוטף. ארגונים ועסקים רבים הקימו במהלך השנים מחלקות שיווק באינטרנט הכוללות אנשי SEO ומומחי שיווק באינטרנט. אנשי שיווק, טובים ככל שיהיו, נדרשים לעשות את ההתאמות בעת שיווק במדיה חברתית. מדיה זו כוללת פעילות רבגונית בפלטפורמות ואתרים רבים ושונים במקביל. על כן, קורס ניהול מדיה חברתית יכול להתאים לכלל אנשי השיווק בארגון כגון: מנהלי שרות, מנהלי תוכן באתרים, מנהלי שיווק, מנהלי ארגונים וכדומה.מנהל מדיה חברתית משמש בארגונים רבים כמוציא לפועל העיקרי של פעילות הארגון ברשת, כשעליו להפיץ בצורה מושכלת את תכני הארגון באתרים שונים ובהתאמה לכל קהל יעד.
הנושאים הנלמדים בקורסהנושאים הנלמדים בקורס שיעור 1: מבוא לשיווק במדיה החברתית • מהפכת השיווק במדיה החברתית, או כשמותגים התחילו להקשיב: ההשלכות והמהפך, שיצרה המדיה החברתית והתמודדות המשווק והצרכן למול עולם השיווק הדיגיטלי החדש . • הרצאת אורח של מומחה מאירגון חיצוני: המומחה יחלוק את ניסיונו בתחום, יגדיר מהם היתרונות והחסרונות של שיווק בעולמות הדיגיטל, לעומת עולם השיווק המסורתי ויתן דוגמאות לעבודות ולקמפיינים מוצלחים בתחום.
שיעור 2: שיווק בפייסבוק • פתיחה נכונה של פרופיל אישי. • מבנה פייסבוק )איך פייסבוק עובד?(. • אפיקי השיווק השונים בפייסבוק. • ממשק ניהול דפי פייסבוק. • סטטיסטיקות בפייסבוק שימוש נכון וניתוח באמצעותן. –
שיעור 3: שיווק בפייסבוק )המשך( • אסטרטגית תוכן ו- engagement . • ניהול קהילה בפייסבוק. • שיווק באמצעות אירועים. • שימוש נכון בקבוצות בפייסבוק. • טיפים לקידום אורגני של תכנים בפייסבוק.
שיעור 4: אפליקציות ושימוש נכון בהן • פיתוח אפליקציות כיצד זה עובד? – • מה מותר, מה אסור? • דוגמאות לשימוש נכון באפליקציות.
שיעור 5 PPC בפייסבוק • מבוא לפרסום מבוסס PPC . • הגדרת קמפיין חדש, לו"ז ותקציבים. • אסטרטגיה לבנית חשבון פרסום. • פילוח קהל המטרה. • אופטימיזציה מדידה ודיווח.
שיעור 6: המשך PPC בפייסבוק + חזרה ותרגול פייסבוק • בניה של מודעת פרסום בפייסבוק. • תרגול מעשי של בניית קמפיין PPC בפייסבוק. • טיפים חשובים בשיווק בפייסבוק. • תרגול החומר הנלמד בכתה על עולם הפייסבוק.
שיעור 7: כתיבה שיווקית • כתיבה נכונה בעולם הדיגיטל. • מבנה טקסט בדף אינטרנטי. • מענה לצרכי הגולש הצמא לתוכן. • כתיבה שיווקית אפקטיבית. • איפה ומתי לכתוב?
שיעור 8: תרגול כתיבה שיווקית + גוגל פלוס • חזרה על שיעורי הבית. • טיפים מעשיים והכוונה בנושא כתיבה שיווקית. • מהי פלטפורמת הגוגל פלוס? • שיווק בגוגל פלוס, לעומת שיווק בפייסבוק. • כלים וטיפים לשימוש בפלטפורמה. • איך עושים עסקים באמצעות גוגל פלוס?
שיעור 9: יוטיוב • הסבר טכני פתיחת ערוץ, העלאת סרטונים וכד'. - • קידום סרטונים וסטטיסטיקות. • הסודות מאחורי הסרטונים המצליחים בעולם דוגמאות וניתוחן. – • עקרונות השיווק ביוטיוב יצירת מערכות יחסים. – • כיצד יוצרים ויראליות ביוטיוב? כפתורי שיתוף, הטמעה, תוכן הסרטון וכדומה. - • אופטימיזציה אפקטיבית בערוץ היוטיוב. שיעור 10 : המשך יוטיוב ויראליות והצלחה שיווקית – • תרגול בנושא יוטיוב. • מה זה ויראלי? מה זה Meme ? • ניתוח הויראליות של קמפיינים. • דוגמאות לקמפיינים ויראליים מצליחים. • טיפים וכלים חשובים בהפצה ויראלית.
שיעור 11 : לינקדאין שיווק גיוס והשמה – • מבנה לינקדאין אפיקי העבודה השונים ושימושיהם. – • מינוף עסק, או ארגון דרך דפי החברה בלינקדאין. • אסטרטגיית עבודה שימוש בשאלות, בקבוצות, באימיילים ועוד. - • אסטרטגיה לגיוס עובדים בלינקדאין.
שיעור 12 : לינקדאין חזרה ותירגול + ניטור שיחות – • תרגול החומר מהשיעור הקודם. • עבודה נכונה בלינקדאין, אל מול לקוחות פוטנציאלים ובעלי עסקים. • כיצד לבנות אסטרטגיית חיפוש מידע ברשת? כיצד לאתר מידע דינאמי ומשתנה במדיה החברתית? • מהו ניטור שיחות ומדוע הוא טוב לעסק שלנו? • כיצד לסקור את השיח ותגובות הגולשים למותג שלכם ולמתחרים שלו ברשת? • ניתוח תובנות, כתוצאה משימוש בכלי הניטור.
שיעור 13 : טוויטר • מבנה ערוץ הטוויטר. • אפליקציות שונות וכלים מיוחדים בטוויטר. • אינטגרציה בין טוויטר לפלטפורמות אחרות. • דוגמאות לשיווק אפקטיבי ושימוש נכון בטוויטר. • איך לנהל חשבון טוויטר בצורה הטובה ביותר, לטובת העסק?
שיעור 14 : יסודות ה- SEO • רקע: הכרת מנועי החיפוש והדרך הנכונה ביותר לשימוש בהם. • השימוש בכלי Google Webmaster Tools . • הכלים השונים של גוגל )" alerts ," Trends" " , גוגל תמונות, וידאו ועוד(. • מונחים מעולם קידום האתרים )אינדקסים, פורטלים, דפדפנים, page rank, page trust ועוד(. • מבנה דפי אינטרנט. • מחקר מילות מפתח. • קישורים.
שיעור 15 : פרסום בגוגל • הכרות עם מערכת ה- "Ad words" . • הכנות ראשוניות לקמפיין פרסומי . • יצירת קמפיין פרסום . • שימוש אפקטיבי ומציאת מילות מפתח מובילות . • פרסום ברשתות תוכן באפקטיביות מירבית . • A/B Testing .
שיעור 16 : בלוגים ושיווק במנועי חיפוש • תיאוריה ופרקטיקה מאחורי השיווק בבלוגים. • כתיבת בלוג בראיה שיווקית. • שימוש בפיצ'רים השונים של הבלוג. • כלים ייחודיים למינוף ושימוש בבלוג. • קידום הבלוג במנועי החיפוש.
שיעור 17 : בריף מדיה חברתית, קריאטיב ומיתוג ברשת כתיבת בריף לפעילות במדיה החברתית • הגדרת הפרמטרים שצריכים להופיע בבריף • הגדרת התוצרים שמצופים להתקבל לאחר הבריף • פרמטרים למדידת פעילות במדיה החברתית • דוגמא לאסטרטגית פעילות במדיה החברתית קריאטיב ומיתוג במדיה חברתית בעולם רווי התחרות וערוצי התקשורת של ימינו, יותר ויותר מותגים בונים את עצמם, מתוך גישת ה- challenger . ההרצאה תחשוף, על קצה המזלג, את המתודולגיה לבניית מותג, המוגדר כ" Thought Leader " ואת עשרת סוגי ה- challenger השונים. זהו שיעור, המכוון אותך לחשוב "מחוץ לקופסא" ולהבין את האתגר בלהיות מוביל בתחומך.
שיעור 18: oceecmoc E שיווק ברשתות חברתיות לא מסתכם כיום בפייסבוק בלבד. מבחר הרשתות החברתיות גדל בכל יום. לפיכך, עלינו ללמוד כיצד לשווק גם ברשתות חברתיות ייעודיות, בנישות מסוימות. בשיעור זה נלמד על שיווק חברתי עם הסתכלות לעתיד, ונצפה את המגמות הבאות בעולם השיווק החברתי: • שיווק בסלולר. • רשתות חברתיות מבוססות מיקום. • סריקת היתרונות והחסרונות של רשתות חברתיות נוספות.
שיעור 19 : שיווק באמצעות סמארטפון • יתרונות וחסרונות השימוש בסמארפונים לעסקים . • אפליקציות מבוססות מיקום ושיווק אפקטיבי באמצעותן . • אפליקציות מדיה חברתית בסמארטפונים . • Foursquare שימוש ויתרונות שיווקיים - . • QR CODE שימוש שיווקי - .
שיעור 20 : קייס סטאדי וחלוקת תעודות ניתוח עבודות תלמידים, ניתוח קמפיינים, סיכום וחלוקת תעודות. |