מבנה הלימודים | | מהי פסיכותרפיה הוליסטית? גישת הפילוסופיה ההוליסטית תופסת את האדם כשלם המורכב מהיבטים נפשיים, גופניים ורוחניים, בינם קיימת תלות הדדית, אותה תלות באה לביטוי לא רק בין גוף לנפש, אלא גם בין חלקי המודע לתת המודע. הקושי לבטא את המצוקה רק במימד המילולי מאפשר למטפל ההוליסטי, באמצעות שיטות שונות, להגיע לכל אדם ולאפשר לו לדבר את עצמו. טכניקות רבות, מלבד קורסי הליבה התיאורטיים, נלמדות במסלול לפסיכותרפיה הוליסטית: טכניקות מגע לצד טיפול בתמציות טבעיות, תנועה וקול, לצד ציורים, קלפים טיפוליים, דמיון מודרך והילינג...אלה הן רק חלק מאותו מגוון השמור למסלול ייחודי זה. במסלול שלנו לפסיכותרפיה הוליסטית נעשית עבודה מקיפה, המכשירה את הסטודנט לא רק לבקיאות בתיאוריות, או על למידת טכניקות, אלא גם על פיתוח אישיותו של המטפל ובעיקר פיתוח אוריינטציה של פסיכותרפיסט הוליסטי.
מטרות לימודי פסיכותרפיה הוליסטית: 1. פיתוח והעמקת אישיותו של המטפל, פיתוח מודעות הוליסטית, מודעות רוחנית וחשוב מכל מודעות עצמית. 2. פיתוח כושר הבחנה וניתוח של תהליכים אישיים וכן תהליכים קבוצתיים וחברתיים. 3. הרחבת היריעה אל מעבר לתחום ההוליסטי, תוך למידת תיאוריות וטכניקות מתחומי הטיפול הקונבנציונליים. 4. שימת דגש על יכולות אבחון מגוונת והתערבות טיפולית תואמת.
מבנה התכנית – תלת שנתית שנה א'- הקניית ידע תיאורטי נרחב בתחומי הפסיכולוגיה, פסיכולוגיה התנהגותית - קוגניטיבית גוף ונפש פסיכוקיברנטיקה ותורות טיפול מגוונות מתחום הרפואה המשלימה שנה ב'- העמקה של קורסי הליבה והתמקדות בהתנסות מעשית, הרחבה של שיטות טיפול הוליסטיות, לצד קורסים מן הרפואה המערבית, קורס מגע לבחירה עיסוי/רפלקסולוגיה פסיכודרמה, פסיכופתולוגיה ועוד בשנה זו יידרשו התלמידים להתחיל וליישם בפועל את הידע הטיפולי על ידי התנסות אישית כמטפלים. שנה ג' - בשנה זו ירחיבו הסטודנטים הכשרתם וילמדו את המודל ההוליסטי לטיפול רגשי בילדים, גם בשנה זו יישמו בפועל את הנלמד ויתמחו בבתי ספר. |