עיצוב ופיתוח משחקים המסלול לעיצוב ופיתוח משחקים הינו מסלול חדשני שנועד להכשיר אנשי מקצוע בולטים לתעשיית המשחקים. תוכנית הלימודים נבנתה בשיתוף אנשי מקצוע מהמובילים בארץ וכוללת הכשרה יישומית מקיפה בכל התחומים המרכזיים של יצירת משחקים (עיצוב, גרפיקה, תכנות וסאונד), יצירת תיק עבודות והפקה בפועל של משחקים לדסקטופ ולמובייל. במהלך הסימסטר האחרון מתקיימים מפגשים דו-שבועיים עם בכירים בתעשיית המשחקים בארץ ומספר סיורים בחברות לעיצוב ופיתוח משחקים. המפגשים והסיורים בשיתוף GameIS, עמותת תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל. שימו לב: למצטיינים מובטח סטאז'. קהל יעד המסלול מיועד למעוניינים להשתלב בתעשיית המשחקים - אנשים מתחומי העיצוב, התוכנה והתוכן, סטודנטים, אנשי חינוך, חיילים משוחררים וכל מי שרוצה להתמקצע בתעשיית המובייל והאינטראקטיב. הנושאים הנלמדים חלק 1: מכינה גרפית - פוטושופ - יסודות העיצוב הגרפי חלק 2: מבוא לתעשיית המשחקים - היסטוריה וז׳אנרים - יחסי הכוחות בין הגורמים השונים - טכנולוגיות בפיתוח משחקים – הכרת הכלים, טכנולוגיות ומתודולוגיות הנפוצות חלק 3: עיצוב משחק - א' - מבוא לעיצוב משחקים - מה זה משחק? מה הופך משחק לכיף? - רעיון, סיפור, דמות, עולם - Gameplay - אוייבים ומכשולים - ניתוח משחקים (Deconstruct) - כתיבת מסמכי עיצוב (GDD) חלק 4: גרפיקה ואנימציה למשחקים - מושגים ועקרונות עבודה - תהליך העבודה מול המעצב הגרפי - תאימות בין סגנון העיצוב לסיפור - אופן בחירת עיצוב למשחק - דמויות - מה הופך דמות למוצלחת? -UX/UI - עיצוב ממשק - מקווי מתאר ועד עיצוב המראה הגרפי - טכניקות עבודה: Frame by Frame Rigging, Tweens חלק 5: תכנות - Unity - הכרת ממשק המשתמש - היכרות עם פלטפורמות שונות (iOs, Google Play, Windows ועוד) - מצלמה וסצנה - אובייקטים ומיקומם על המסך - ספרייטים - היכרות עם Scripts ו- Colliders - אנימציה בסיסית, אנימציה מתקדמת - פיזיקה - תנאי הפסד וניצחון - התממשקות ל - WEB - UI & MENUS - Debugging - הטמעת סאונד - הוצאת המשחק לחנויות השונות חלק 6: סדנת קונספט ותסריט - תסריטאות במשחק - איך בונים סיפור - דמויות - בנייה נכונה של דמות - יצירה ועריכה של Storyboard חלק 7: סדנת הפקה | עבודה בצוותים - עיצוב קונספט למשחק - בניית תכנים גרפיים ומסמכי עיצוב - תכנון ובנייה של תכנית עבודה - ניהול והפקה של משחק חלק 8: עיצוב משחק - ב' - חוקים - Controls - Engagement & Core Loops - מכניקות, דינמיקות, אסטתיקות - התקדמות, תנאי נצחון/הפסד חלק 9: ניהול מוצר - איך מפתחים משחק שיעשה גם כסף - מציאת הפלטפורמה והקהל הנכונים - ויראליות - Retention - ניהול משחק לאחר השקתו - בניית קהילה חלק 10: עיצוב סאונד - התפתחות הסאונד במשחקים - השפעת המוזיקה על המשחק - יצירת סיפור דרך סאונד - מרכיבי פס הקול במשחק - מסמך עיצוב סאונד - הסבר, דוגמאות וניתוח מסמכים - צורות עבודה בין מעצב המשחקים למעצב פס הקול - סימולטור, הדגמות יצירה בכיתה חלק 11: עיצוב משחק - ג' - Level Design - Virality - מתודולוגיות עיצוב - Retention loops - Economies & Monetization חלק 12: קורס לעיצוב חווית משתמש (UX) - מבוא לחוויית משתמש - תהליך אפיון - ניתוח מרכיבי המשחק - שיווק משחקים - חוויות שמחוץ למשחק חלק 13: פיתוח עסקי ויזמות - התייחסות למשחק כמוצר מסחרי - יזמות עסקית - חקר שוק וכתיבה של מודל עסקי - שיווק משחקים - ויראליות - ניהול סטודיו עצמאי (אינדי) - שימוש במדיה חברתית ואתרי אינטרנט חלק 14: אנליטיקות - סוגי אנליטיקות ומערכות למשחקים - אילו נתונים לחפש ומה הם אומרים? - A/B testing - Funnels חלק 15: סדנת גיימיפיקציה - מהי גיימיפיקציה - דוגמאות ליישום גיימיפיקציה בשטח - מתודולוגיות - שימוש במנגנוני משחק - הפסיכולוגיה של הגיימיפיקציה חלק 16: סיורים ומפגשים - סיורים מקצועיים בחברות וסטודיו לעיצוב ופיתוח משחקים - סדרת מפגשים עם התעשייה - הרצאות וכיתות אומן שבועיות עם מומחים - כל הסיורים והמפגשים מתקיימים בשיתוף GameIS, עמותת תעשיית המשחקים חלק 17: פרוייקט גמר - בניית פרויקט הגמר בצוותים – תכנון, עיצוב ופיתוח משחק בצוותים - תהליכי הפקה – תכנון, גאנט, תעדוף, מעקב, טיפול בבעיות - מנהל פרוייק? מול מעצב משחקים - לחלום בגדול מול לבצע בפועל - לדעת מתי, מה ואיך לחתוך - Crunch Time
|