מכללת מנטור עם היד על הדופק. מסלול עיצוב גרפי ואינטראקטיב נבנה על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בארץ ותכניו מותאמים ומעודכנים על בסיס קבוע בהתאם לצרכי השוק. ב״עולם האמיתי״ נדרשים מעצבים גרפיים לעצב גם עבור מדיה מודפסת (מודעות לעיתונים, פוסטרים ושלטי חוצות, מגזינים ועלונים יוקרתיים) וגם עבור מדיה דיגיטלית (אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, אפליקציות ומשחקים, טלפונים חכמים וטאבלטים). המסלול משלב לימודי תוכנה כגון פוטושופ, אילוסטרייטור אינדיזיין, Muse - עם מגוון שיעורים שעוסקים בעיקר בטיפוגרפיה, עיצוב אתרים, אפיון לקוח, עיצוב ממשק (UI), עיצוב לדיגיטל ולעולם האינטראקטיבי. קהל יעד המסלול מיועד למי שמעוניין לרכוש מקצוע בתחום הגרפיקה והעיצוב לדיגטל ולהשתלב בתעשיית ההייטק ו/או במחלקות הגרפיקה והדיגיטל באחד ממשרדי הפרסום בארץ. הנושאים הנלמדים: חלק 1: אילוסטרייטור ממשק התוכנה ויצירת מסמך חדש כלים ליצירת צורות בסיסיות ועריכתן כלי התצוגה ואפשרויות תצוגה מתקדמות יישור וסידור עצמים הגדרת תכונות לקו ולמילוי פעולות שינוי (סיבוב, הטייה, גודל וכו׳) ייבוא ושילוב תמונות יצירה/הוספה של מלל ועריכת תכונותיו אפשרויות מתקדמות לסידור מלל חלון מרכיבי העיצוב (Appearance) הוספה ועריכה של מברשות חלון השקיפות (Transparency) יצירת קובץ PDF אפקטים מיוחדים טריקים, טיפים ושיטות עבודה חלק 2: מבוא לעיצוב ויצירת דימוי מהו עיצוב גרפי? היכן נפגוש בו? תפקידי המעצב בעידן הנוכחי כלי המעצב מושגים חשובים – שפה משותפת מהו דימוי? כיצד נוצר? יצירת דימוי - כתם – קו יצירת דימוי - צילום יצירת דימוי טיפוגרפי טיפוגרפיה - יסודות, יצירת גריד והיררכיות חלק 3: קומפוזיציה הקשר שבין הקומפוזיציה למסר אותו רוצים להעביר העברת מסר דרך צורות בסיסיות חיבור מלל עם קומפוזיציה צבע - תאוריות וחשיבות הצבע בעיצוב גרפי טבלאות צבע, הרמוניות ודיס-הרמוניות תרגיל הגשה תרגיל הגשה חלק 4: סדנה לפיתוח קונספט כיצד מבצעים מחקר מקדים כיצד מנסחים בריף ללקוח לצורך חידוד מטרות הקשר בין קהל יעד להגדרת תוצרים שימוש בלוחות השראה כחלק מהתהליך היצירתי תהליך יצירת בניית קונספט לעיצוב רב מערכתי עיצוב והטמעה חלק 5: פוטושופ מושגי יסוד בעיבוד דיגיטלי של תמונה חלון השכבות - הגדרות, שימושים ותכונות תיקון וריטוש תמונה שיטות שילוב ומסיכות הוספת מלל לתמונה והגדרת תכונותיו פעולות שינוי (Transform) הוספת אפקטים (Layer Style) עריכת צבע - כל הטכניקות צביעת תמונה והחלפת צבע המרה מבוקרת לגווני שחור-לבן שימוש מושכל בפילטרים שמירה וייצוא של קבצים טריקים, טיפים וקיצורים טכניקות עבודה מתקדמות חלק 6: יסודות הצילום הצילום בשירות המעצב - תצלום ככלי ולא כמטרה יסודות החשיפה הנכונה רגישות חיישן (ISO) ואיזון לבן (White Balance) חדות (פוקוס), עומק שדה וצילום תנועה טכניקה – צילום לילה וחשיפות ארוכות בניית סטודיו בייתי קונספט – סדרת צילומים קונספט – קומפוזיציה ויצירת סיפור חלק 7: מיתוג ועיצוב תדמית מהו מותג? כיצד נוצר? מה הופך מותג למנצח? איך העיצוב משתלב ומשפיע? שפה גראפית ובניית זהות גראפית (פרינט ודיגיטל) עולמות הערכים של חברות עבודה על מיתוג מתוך בריף פרוייקט מיתוג חלק 8: אינדיזיין ממשק התוכנה ויצירת מסמך חדש הגדרות כלליות למסמך: שוליים, גריד, חלוקה לטורים וכדומה יצירת מסמך מרובה עמודים שילוב תמונות וחלון הקישורים (Link) ייבוא מלל מקובץ חיצוני (Word, Excel ועוד) קביעת תכונות מלל יצירת טורים וטבלאות שימוש בסגנונות מלל וסגנונות אובייקט עבודה עם דפי אב (Master Pages) שימוש בחלונות הצבע הוספת אפקטים מיוחדים הפקה וייצוא לפורמט PDF טיפים ושיטות עבודה מתקדמות חלק 9: סדנה לעיצוב ספרים ומגזינים עימוד תכנים מרובי עמודים עיצוב Layout הגריד ושברו עקרונות שונים בעיצוב מגזינים עיצוב כריכות וסדרת ספרים חלק 10: עולם הפרסום כיצד מפצחים בריף פרסומי? מה כולל כיום קמפיין פרסומי? המדיות השונות והדרישות מהמעצבים תרגיל הגשה: בניית קמפיין פרסומי - הלכה למעשה חלק 11: עיצוב לדיגיטל | עקרונות וטרנדים מילון המונחים בעולם האינטראקטיב התאמת העיצוב למדיה (עיצוב רספונסיבי) גריד סטטי מול גריד דינאמי מהו Design Pattern וחשיבותו בעיצוב פלטות צבעים - טרנדים עכשויים באינטרנט פלטפורמות נפוצות לעיצוב אתרים מהיר חלק 12: יסודות האיפיון (UX וחוויית משתמש) מה מידת חשיבותו של איפיון בפרוייקט אינטראקטיבי כלי עזר לאיפיון מתודולוגיות של איפיון בניית Wireframe מבדקי שימושיות חלק 13: בניית אתר באמצעות Muse פקודות בסיסיות בתוכנה ובניית אתר חדש עבודה עם גריד הגדרת רספונסיביות - למובייל ולטאבלט שימוש מושכל בתוספים (וידג׳טים) ניווט באמצעות גלילה (פאראלקס) שילוב קבצים (SVG, קבצי פוטושופ וכו׳) ייצוא האתר ובדיקות בדפדפן חלק 14: הרצאת אורח | פרוייקט סיום הסטודיו הדיגיטלי - איך זה באמת עובד מה צריך לדעת כדי להתקבל לעבודה פרוייקט הכולל איפיון, Wireframe, עיצוב וספר StyleGuide הצגת הפרוייקט בפני סגל מרצים
|