מבנה הלימודים | | מכירים את ההרגשה בה אתם רוצים לומר משהו למישהו אבל לא מוצאים את המילים הנכונות? בדיוק כך פועלת התיאוריה המוסיקלית – היא שפה לכל דבר ורק באמצעותה אפשר לדבר – מוסיקה. יתרונה הגדול הינו היותה שפה אוניברסאלית. לא משנה אם אתם אנשי האסקולה הקלאסית או הממוחשבת, אם בחרתם לדבר מוסיקה באופן מקצועי עליכם ללמוד את שפת התיאוריה על כל חוקיה וכלליה. מלודיה, הרמוניה, קצב ומקצב, אם בתווים או בעזרת מחשב, כולם ניתנים לתרגום באמצעות התיאוריה, לשפת המוסיקה ובכולם נעסוק במהלך הקורס. בחרנו להתרכז בלימוד מעשי של נגינה ושליטה במקלדת והקניית ידע בסולמות מוסיקליים שונים וכמו כן, נלמד מיומנויות המאפשרות ליוצר ליישם באופן מעשי את לחניו ומשפרות את יכולותיו. הידע המוסיקלי שירכוש הסטודנט יאפשר לו לעבוד עם מוסיקאים, נגנים ואנשי מקצוע ולתקשר איתם בשפה ובמונחים המקצועיים מתוך עולמם.
תיאוריה מוסיקלית מתחלקת לשני קורסים: תיאוריה א´ ותיאוריה ב´. הקורסים מהווים בסיס הכרחי להמשך דרככם כיוצרים ולכן תוכלו בסיומו לבחור קורסי המשך במכללה בהתאם לצורכיכם המוסיקליים. תלמיד שיסיים בהצלחה את הקורס יזכה בנקודות זכות שיאפשרו לו להמשיך את לימודיו במסלולים השונים במכללה. שווה לכם להשקיע!
למי מתאים מיועד למוסיקאים שרוצים ללמוד את התיאוריה בצורה מסודרת מהבסיס. ההשתתפות מגיל 18 בלבד (אישורים חריגים יינתנו ע"י הועדה הפדגוגית)
הציוד הדרוש מקלדת שליטה, אורגן או פסנתר אקוסטי או חשמלי.
סילבוס תיאוריה א´ תיאוריה ב´ 1 שיחת פתיחה – הכרת התלמידים + שיחת מבוא. מרכיבי המוסיקה ( דינמיקה, גובה צליל, קצב, גוון, מרקם ). תיווי – מפתח סול ופה. הכרת שמות הצלילים בעברית ואנגלית.הכרת המקלדת. 2 תיווי – המשך. משך צליל. ערכים רתמים עם רבעים. 3 נגינה של קטעים פשוטים בשתי ידיים. 4 נגינה של קטעים פשוטים בשתי ידיים. 5 סולמות – מז´ור ומינור טבעי. בניה, זיהוי ונגינה. 6 תרגול סולמות. סולם מינור מלודי ומינור הרמוני. קצב – שמיניות, סינקופה. בניה וזיהוי מקצבים 7 תרגול סולמות. נגינה של קטעים פשוטים בשתי ידיים. תרגול קצב. 8 מרווחים 9 מרווחים 10 אקורדים משולשים 11 היפוכי אקורדים משולשים. מעגל הקווינטות. 12 ספטאקורדים 13 ספטאקורדים 14 קצב – חלקי שש עשרה. מנוקדים קשתות. 15 סיכום החומר וחזרה למבחן. 16 מבחן 1 חזרה על תיאוריה א´. היפוכי ספטאקורד 2 אקורדים מיוחדים 3 מודוסים 4 דרגות בסולם המז´ור והמינור 5 פונקציות הרמוניות. עקרונות בהולכת קולות. בנייה של מהלכים הרמונים פשוטים. 6 כתיבה ונגינה של מהלכים הרמונים דיאטונים בסולם מז´ור ומינור. 7 כתיבה ונגינה של מהלכים הרמונים דיאטונים בסולם מז´ור ומינור. 8 כתיבת מלודיה 9 כתיבת תפקיד בס הרמוני ומלודי 10 קצב – טריולות. משקלים מורכבים 11 הרמוניה מודאלית 12 ניתוח ונגינה של קטעים 13 ניתוח ונגינה של קטעים 14 ניתוח ונגינה של קטעים 15 סיכום החומר וחזרה למבחן. 16 מבחן מסכם
כגוף מוביל בתעשיית המוסיקה בארץ, חרטה bpm על דגלה ליישר קו עם התקדמות ושינויים בתעשייה. במטרה ליישר קו עם שינויים אלו, bpm שומרת לעצמה את הזכות לשנות ולשפר את מבנה הקורס, תכני הלימוד ושעות הלימוד . |