מבנה הלימודים | | קורס שיווק ופיתוח עסקי בסביבת קלינטק – 75 שעות Training CleanTech Marketing and Business Development
רקע קלינטק הינו תחום צומח של טכנולוגיות ושירותים לפתרון בעיות הנובעות מהמשבר הסביבתי הגלובלי במטרה לשמר את משאבי כדור הארץ ולצמצם את הנזק הסביבתי. יזמים וחברות קלינטק עוסקות בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים בתחומי האנרגיה, מים, פסולת, מיחזור וכדומה. תחום הקלינטק צומח בקצב מהיר וסומן כמנוע הצמיחה העולמי הבא. התפתחות השוק בשנים האחרונות מביאה עימה כבר כעת צורך באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בעלי ידע והכרות עם תחומי הקלינטק למגוון רחב של תפקידים ובכללם: ניהול, פיתוח, תכנון, הנדסה, שיווק, מכירות, פיתוח עסקי ועוד.
המכללה מטריקס גרינטק קולג´ – המכללה הראשונה בישראל לחינוך, הכשרה והסבה למקצועות הקלינטק, המכללה הוקמה במטרה להצמיח את תעשיית הקלינטק הישראלי ולקדם את ישראל למעצמה מובילה בתעשיית הקלינטק העולמית. החברה נמצאת בבעלות משותפת של מטריקס - חברת טכנולוגית המידע המובילה בשוק הישראלי, המעסיקה כ-4,500 עובדים ועוסקת בביצוע פרויקטי אינטגרציה מן הגדולים במשק וגרין אג´נדה – המתמחה ביעוץ סביבתי, פיתוח עסקי-סביבתי וניהול פרוייקטים בתחומי איכות הסביבה והקלינטק.
קהל יעד הקורס מיועד למנהלים ומנהלות : מנכ"לים, מנהלי שיווק, מכירות, רכש, תפעול, מוצר,פרוייקטורים ועוד וכן לאנשים המעוניינים לקבל חשיפה ראשונית לתחום הקלינטק ולאתגרים הניהוליים והסביבתיים איתם יתמודדו בתעשייה בדגש על ניהול ופיתוח עסקי של מוצרים ושירותים בתחומי הקלינטק השונים. מטרות הקורס הקניית ידע וכלים הנחוצים להשתלבות בתפקידי ניהול ופיתוח עסקי בתחום הקלינטק. הכרות עם סוגיות סביבתיות, היבטים עיסקיים וטכנולוגיים הייחודיים לתעשיית הקלינטק, בדגש על ההיבטיים העיסקיים והניהולים השונים היחודיים לענף וסוגיות ייחודיות בהיבטים של שילוב בין טכנולוגיות קלינטק ושווקי הקלינטק בעולם.
מבין נושאי הקורס:
• סביבה במשבר • הטיפול במשבר הסביבתי – חלוקת אחריות • כלכלה וסביבה • עסקים וסביבה • אנרגיה מתחדשת – נתונים ודרישות עתיד • אנרגיה ממקורות מתחדשים • התייעלות אנרגטית • תעשיית הבניה הירוקה • מים – בעיות ופתרונות • אתגרים ניהוליים בפרוייקטי מים • פסולת • יזמות סביבתית • מימון בקלינטק • ניהול סביבתי • תפקידי השחקנים השונים בשוק הקלינטק |